Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke sub bij rcf 710mk2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke sub bij rcf 710mk2

Hoi Forumleden,

Heb net 2 luidsprekers van RCF aangeschaft de 710mk2, dit zijn echt fantastische speakers maar heb nog iets budget over voor sub(s)
    Welke raden jullie mij aan met een budget van ongeveer 1000 euro.
    Moet ik één RCF sub kopen zoals de 702 of 705 die mooi binnen mijn budget valt of zijn er ook 2 goedkopere subs te krijgen denk aan
    de behringer eurolive HP1500 met turbosound speaker, of de DB technologies 05 of 12 sub.
    ik hoor het graag van jullie.

Hallo Nick,

Het ligt eraan waarvoor je het gaat gebruiken. Als je het gaat gebruiken als DJ raad ik je aan om een 18 inch sub te nemen en nog door te sparen voor de RCF SUB 708-AS II actieve subwoofer. Een 15 inch sub is strak maar de 18 inch is net wat ruiger wat ik zelf fijner vind met het draaien op feesten.
    Als je het gaat gebruiken voor het versterken van bandjes etc.. kan ik je helaas geen advies geven.

Mvg

Job

Comment

Uhm. Waarom is een 18 ruiger? Ligt dat niet aan de specs van de sub in plaats van de afmetingen van de driver?

Ik denk zelfs dat de meeste 15 inch beter aansluiten op de 710 top dan een 18. Puur omdat de 710 minder ver in het lagere deel mee neemt en een gemiddelde 15 inch sun wat makkelijker door loopt in het mid laag.

Kortom sluit netter op elkaar aan en de overlap is mooier

Comment

Hoi,

De DB 05 15inch sub is dat een goede en zou ik daarvan 2 subs onder de RCF toppen kunnen plaatsen???

Comment

Het is geen probleem om deze onder je toppen te plaatsten ( dus elke kant 1 )

Zover ik een inschatting kan geven verwacht ik dat ze redelijk netjes op elkaar aansluiten. Maar vergis je niet in de kracht van de 710. Deze produceren voor de afmetingen die ze hebben een meer dan behoorlijk volume. De subs kunnen hier prima in mee maar zullen ze zeer zeker niet overstemmen. Dus als je ervoor gaat dan zou ik er in ieder geval wel 2 nemen.

Comment

oke dank je dit is informatie waar ik wat aan heb
            en inderdaad de 710 toppen zijn zeer krachtvol
            maar ik miste iets in het laag en denk dat ik voor
            deze subs ga.

Comment

Working...
            X