Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer aanvulling op Behringer B115

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Subwoofer aanvulling op Behringer B115

Hallo allemaal,

Ik heb 2 actieve Behringer B115 MP3 speakers.
    Fantastische set, en de kwaliteit is eigenlijk ook wel redelijk goed. (prijs / kwaliteit)

De speakers worden binnenkort gebruikt op een feest voor 300-400man en als doel achtergrond muziek.
    De speakers zijn aan de beperkte kant voor dit gezelschap, maar we moeten het er mee doen. (totaal budget circa 600 )

We hebben wel wat budget aan de kant gelegd voor 1 of 2 actieve subwoofers, maar ik zie door het bomen het bos niet meer.
    Mijn voorkeur zou uitgaan naar een subwoofer van Behringer, om zo het setje bij elkaar te houden... maargoed de levertijd is erg lang.

Ik zat zelf te denken aan Devine B118A MKII

Wat adviseren jullie? Alvast bedankt!
    Last edited by SuperDaveNL; Monday-02-11-2015, 11:57.

300-400 man zijn er aardig wat.
    Je komt zelfs hoog te kort lijkt mij, ook bij standje achtergrond.

Mijn advies:

Spaar nog even door, en kijk dan nog eens.
    En ga ook luisteren, als je serieus aan het kijken bent.

Comment

Misschien, als het genoeg zou kunnen zijn, nog 2 extra toppen erbij huren, en heel heel misschien een sub?

En vooral de toppen goed hoog plaatsen (boven het hoofd) dan worden mensen niet volledig, die naast de top staan, omver geblazen met geluid door bijv. de tweeter.
      Last edited by Bodhi.J; Tuesday-03-11-2015, 22:03.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik ben mij er van bewust dat het niet helemaal zoals gewenst is. Helaas hebben we te maken met een beperkt budget, en staat er nog 600euro beschikbaar om geluid te kopen.
        De speakers komen op een statief en op een podium.

Welke subwoofers adviseren jullie?

Comment

Ik raad deze subwoofer aan.
          Deze hoogwaardige subwoofer maakt het mogelijk om een perfect beeld van de lage tonen te geven. De SUB 05-D van dB Technologies is zeer geschikt voor de professionele gebruiker. Vol power en een goede klank.

DB technologies is een goed merk.

Of je koopt van alto pro 2 15 inch subwoofers ( actief ) voor 600 euro + -. Maar Db technologies lijkt mij toch beter
          Of 2 18 inch alto pro's voor 750, maar...

Ik weet ook nog iemand die er 2 Db technologies sub 05d verkoopt voor 750 euro? Zou je daar geïnteresseerd in zijn? Ik wilde deze zelf aanschaffen maar toch omdat ik niet vaak iets verhuur heb ik dat toch maar niet gedaan.
          Wonen tegen de grens bij duitsland in Noord-Brabant

Comment

Kan je voor die 600€ niet beter 2 B115 topjes bij kopen dan kan je uw geluid beter sprijden ga je in uw situatie beter mee zij.

Comment

Je geeft dat het om achtergrond muziek gaat.

Waarom zou je dan extra subs willen?

Subs geven laag, alleen maar laag. Hierdoor word je muziek of wat dan ook alleen maar minder verstaanbaar. Kortom geen aanrader.
              Daarnaast zijn 600 personen een flinke groep echt een behoorlijke klap mensen. Deze maken ook nog eens zelf waarschijnlijk nogal wat geluid. Als je dan dus een lekker achtergrond muziekje wil zal je dus een fikse aantal speakers nodig hebben verdeeld over de ruimte.

2 op het podium is dus zeer zeker geen optie. Wil je het goed doen achterin dan staat het vooraan al ver boven wat je iets van achtergrond muziek kan noemen.

Kortom op meerdere plaatsen speakers plaatsen, subs uit je hoofd laten. Heb je deze speakers niet? Huur je ze in.
              Dat je het budget niet hebt is jou probleem en jou schuld dan had je gewoon meer moeten vragen. je begrijpt de missie, je neemt hem aan dan is het ook jou probleem. Ik vind dat je het aan de opdrachtgever verplicht bent dit op de juiste manier op te lossen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Kortom op meerdere plaatsen speakers plaatsen, subs uit je hoofd laten. Heb je deze speakers niet? Huur je ze in.
                Originally posted by Bodhi.J View Post
                Misschien, als het genoeg zou kunnen zijn, nog 2 extra toppen erbij huren/kopen
                Ik denk dat het wel duidelijk is wat wij jou aanraden, misschien weer 2 de zelfde erbij kopen ? En 2 huren ?,
                Last edited by Bodhi.J; Friday-06-11-2015, 14:03.

Comment

Volgens mij is het verstandig om je geluid te huren, bij 300 man kom je echt behoorlijk tekort.
                  Als je een beetje netwerk hebt, is een set welke wel geschikt is voor 300 personen rond de 2 a 300 euro te huren.
                  Dit zorgt voor minder ergernis bij jou, maar ook bij je bezoekers en opdrachtgever.

Comment

Working...
                  X