Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies haalbaarheid speakers icm versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies haalbaarheid speakers icm versterker

Voor een kantine (kleine ruimte van +/- 100m2) moet er een nieuwe geluidinstallatie aangeschaft worden. Deze zal doorgaans als goed hoorbare achtergrondmuziek ingezet worden, maar zal ook regelmatig stevig open gedraaid worden.

Voor die combinatie hebben we de behoefte om te werken met vier speakers. We hadden 4x DAP MC-10 i.c.m. een Behringer EP2000 op het oog, maar denken nu aan een upgrade naar 4x DAP MC-15 i.c.m. Behringer EP4000.

Is de laatstgenoemde setup werkbaar, of kunnen we beter op zoek naar een andere versterker (zo ja, waarom/welke)?

Wegblijven bij de mc serie, klinkt in mijn ogen voor geen meter.
    Uiteraard is het waar je voor betaald..

Wat is het budget?

Comment

Budget voor high end oplossingen is er helaas niet. We zitten rond €1000 ~ €1200 waarbij al ongeveer €450,- gespendeerd moet worden aan een laptop, mengpaneel en kabels.

Comment

Ik zou zeker, als het vaker zal worden open gedraaid, een goeie subwoofer erbij pakken. Want met alleen highs en mids, ja, kun je niet lekker openhalen en (boemzen).
        Ik zal u wat bij elkaar zoeken, en dan pas ik mijn bericht aan.

Ik denk ook dat u voor 1000 alleen maar (voor een ruimte van 100m2) toppen zult krijgen en niet meer dan dat, dus alleen achtergrond muziek, niet echt open draaien voor een feest, want er zal echt wel bas bij moeten (niet perse, maar nog).

Comment

We hebben geen plaats voor subs. De toppen worden middels beugels opgehangen. Zou bovenstaande combi (4x MC-15 achter een EP-4000) wel een optie zijn, of technisch niet handig?

Comment

Mc serie is meer spul voor op een slaapkamer van iemand van 13 jaar.

Serieuze toepassingen? Nee.

is tweedehands geen optie?
            Zijn leuke luidsprekers voor een aardige prijs, en velen malen beter dan het segment waar de mc serie in zit.

Comment

Hallo FsC, met al het respect, maar de MC-15... Ik ken iemand die ze heeft, en ja ze gaan best hard dat moet ik toe geven, maar de tweeter die erin zit is maar 6 euro waard, dus het is nogal schel, op hoog volume... :p

Voor achtergrond muziek is het echter prima
              Voor inbouw in de MC12 en -15 speakerkabinetten is de DP-12 piezo driver ontworpen. Een stevige tweeter, met een belastbaarheid van 150 W aan 4 Ohm. Dat staat garant voor een flinke geluidsopbrengst. Inbouwdiepte: 65 mm.

Als u maar 600 euro hebt om te besteden, dan zou ik voor 2de hands gaan. Ook de laptop, om meer geld uit te kunnen geven aan misschien betere apparatuur zoals speakers.

Maar het is nog altijd uw eigen keuze. :)

Gr.

bodhi
              Last edited by Bodhi.J; Tuesday-03-11-2015, 22:12.

Comment

Hallo FsC, wilde je nog even laten weten dat de EP-4000 uit het assortiment is gehaalt :idea:

Misschien een idee om eens naar de DAP DRX serie te informeren?

Groet,

Bodhi

Comment

Working...
                X