Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aux en Effect

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aux en Effect

Ik zit met een klein probleempje waar ik totaal niet uit kom. Ik heb een Yamaha MGP 16X. Hierbij gebruik in in ear graag in stereo omdat ik zelf verhouding stem en muziek wil regelen op de buhne (Aux1 en Aux2 naar Aux send 1 en 2)

Maar nu heb ik geen echte ruimte meer voor mijn Lexicon MX300. volgens Yamaha kan je gebruikmaken van fx1 en fx 2 (achterzijde van Yamaha) maar als ik daar mijn uitgang van de Lexicon heet stuur, en draai de FX op mengpaneel omhoog, hoor ik geen effect. Heeft iemand enig idee hoe het eventueel wel kan??

Ik bedoel de fx1 en fx2 naast de aux 1 en 2 xlr (zie foto)

Je signaal route is mij niet duidelijk.
    Waarvan ontvangt je MX300 het signaal en waarnaartoe stuurt deze zijn uitgang heen?

Comment

Ja, idd sorry:

FX 1 en Fx2 naar input van Lexicon
      Output van lexicon naar line in 9 en 10 van mengpaneel

Andersom heb ik ook geprobeerd beide werken niet :(

Comment

Een FX send is niet stereo.
        Je zou de FX1 naar je MX300 (en deze in mono configuratie zetten) kunnen sturen en de uitgang van de MX300 (deze is dan wel stereo) naar 9/10 (of naar de return).
        Op de kanaal waar je de effect (de MX300) wil hebben zet je dan de FX1 knop open (stuurt die signaal daar naar toe). Dus NIET de FX1 opendraaien op 9/10 (anders krijg je rondzingen) als je die gebruikt.
        Vervolgens kun je het hoeveelheid effect met 9/10 regelen (of de return draaiknop als je het op de return hebt aangesloten).

Comment

Dank je voor je feedback ik zal het zo nog eens proberen :)
          Nog klein vraagje Als ik de FX 2 ook erbij aansluit heb ik dan stereo reverb? of mag een zang lijn alleen in mono aangesloten worden (met stereo uitgang).

En uiteraard begrijp ik dat ik de interne reverb niet kan gebruiken (gaat dan dubbel op).

Comment

Een zanglijn IS mono (of gebruik je twee microfoons? :)).
            Als signaal welke je naar de MX300 wil sturen (bron) stereo is kun je beide ingangen gebruiken.
            Anders alleen de linker (en input source op Anlg Mono L zetten) ingang gebruiken.
            De output van de MX300 (effect) is in stereo.
            Succes. :cool:

Comment

Working...
            X