Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budget speakers voor 'bedroom' (producer)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Een goede audio interface kopen.
    Waar moet ik dan aan denken ? Andere geluidskaart erin ? Andere kabel ?

Wat betreft de lage tonen... Heb ook ergens gelezen dat de monitoren na x aantal uur beter geluid geven. Ze moeten een soort van ingespeeld worden. Klopt dit ?

Comment

Originally posted by bartjee96 View Post
      Waar moet ik dan aan denken ? Andere geluidskaart erin ? Andere kabel ?
      Ik zou dan denken aan ander geluidskaart (= audio interface) Wellicht met gebalanceerd uitgangen en dan de KRK's met gebalanceerd kabels aansluiten.
      Voorbeeld: http://www.bax-shop.nl/aanbiedingen/...#specificaties
      met twee van dit soort kabels: http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/d...ductinformatie
      Of ander merk (lengte) natuurlijk.
      Wat betreft de lage tonen... Heb ook ergens gelezen dat de monitoren na x aantal uur beter geluid geven. Ze moeten een soort van ingespeeld worden. Klopt dit ?
      Oei. Dit wordt een mening. Als ik luidsprekers zou kopen welke eerst ingespeeld (versleten) moeten worden om een goed geluid te maken (waarom speelt fabrikant ze dan niet in) dan kocht ik ze niet.
      Ja ze klinken na verloop van tijd anders, omdat je oren aan het geluid wennen. :)
      Last edited by BT-Studio; Tuesday-10-11-2015, 16:02.

Comment

Is er ook nog een manier om de ruis op te lossen die niet nog meer geld kost ?
        Bij mij oude setje heb ik namelijk nergens last van.

Comment

Dat zal afhangen van waar die ruis vandaan komt.
          Ruist het ook als volume op je computer dicht staat?

Comment

Ruist niet als ik hem op me mobiel aansluit.
            Ruist als ik iets met me vinger de Jack aanraak.
            Ruist als ik muziek aan heb en ook als ik geen muziek aan heb.
            Heb hem ook even geprobeerd op de pc van me broer. Heeft ook een onboard geluidskaart, daar ruist is opmerkelijk genoeg wel minder.
            Hoe harder het volume hoe harder de ruis.

Ben nu aan het testen met verschillende audio drivers.

Comment

Heb besloten om deze terug te sturen en op zoek te gaan naar wat anders.
              Voor op mijn bureau zijn ze toch ook net iets groot zeker i.c.m. mijn scherm.
              Ook vielen ze mij een beetje tegen, had wel iets meer verwacht voor dat geld. Maar dat zal overigens meer aan mijn verwachtingen liggen ;)

Misschien dat ik toch maar voor een 2.1 setje ga.
              Het lijkt me handig om dan gewoon een keer in de winkel rustig wat setjes te beluisteren.

Bedankt voor het helpen en meedenken allemaal !

Comment

Denk dat je daar goed aan doet. Voor dat geld zijn zeker mooie 2.1 setjes te koop.

Comment

Heb besloten om deze terug te sturen en op zoek te gaan naar wat anders.
                  Voor op mijn bureau zijn ze toch ook net iets groot zeker i.c.m. mijn scherm.
                  Ook vielen ze mij een beetje tegen, had wel iets meer verwacht voor dat geld. Maar dat zal overigens meer aan mijn verwachtingen liggen ;)

Misschien dat ik toch maar voor een 2.1 setje ga.
                  Het lijkt me handig om dan gewoon een keer in de winkel rustig wat setjes te beluisteren.

Bedankt voor het helpen en meedenken allemaal !
                  Oke, lijkt mij zeker geen probleem, vooral als ze nog wat te groot zijn voor op je bureau.

Veel succes ;)

Comment

Working...
                  X