Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP Xi-28b klinkt bagger

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bij een mp3 gaan er gegevens verloren bij de compressie, bij een FLAC niet.
    Dus als men een uitgaat van een NORMAAL flac bestand en een NORMAAl mp3 bestand wint FLAC het uiteraard.

Is het hoorbaar? op harder volume al helemaal.

Kan natuurlijk zijn dat jij een flac of wat dan ook hebt gehoord, dat van het begin af aan als slecht was.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Waarom zou je niet de hoofdtelefoonaansluiting van je laptop hiervoor kunnen gebruiken?
      Echt wat een onzin.

Ja het klopt dat dit niet de meest stabiele kwalitatief zijnde aansluiting is. Maar echt geloof het of niet als ik voor elke keer dat ik het wel gedaan heb een 10tje kreeg dan hoefde ik dit jaar niet meer te werken en was er nog genoeg over voor een leuke vakantie. Sterker nog. Zelfs me tablet of gsm hangt stiekem nog veel vaker dan dat ik misschien zou willen aan een prof pa amp. Nu is dit misschien wel thuis, garage of in me tuin ( nu niet meer met dit weer ) en zelfs op een simpele verjaardag met 2 actieve dvx d12 speakers. Maar echt problemen is het nog helemaal nooit geweest. Ja een goede speler met een goede mixer is inderdaad wat beter, dan hoor je net wat meer detail in je muziek, het is dynamischer en er zit net wat minder ruis in. Zeggen dat het niet kan en dat het echt problemen geeft is dan toch wel weer wat totaal anders. Line signaal van de consumenten electronica zal dan misschien een frummeltje minder zijn. Dat het echt zo slecht is mag niet kloppen.

Sterker nog. Ik durf rustig te zeggen dat wanneer ik hier 2 dvx d12 toppen neer zou zetten met daar op 1 speaker een dateq lpm en een traktor audio geluidskaart en op de ander me gsm met minijack naar xlr verloop ( ja zoon snoertje ) we ze beide even hard zetten. Ik eerst nummer 1 laat horen, we lekker een uurtje of 1,5 mariokart gaan spelen en vervolgens nummer 2 laat horen je al gruwelijk je best moet doen om dit laatste beetje eruit te halen in geluidsverschil en te kunnen zeggen welke wat is. Ja als ik beide tot de max in stuur dan hoor je dat de ene wat dynamischer is, net dat beetje meer detail is en wat meer vermogen heeft. Dat de andere dat frutseltje platter klinkt en net misschien wat meer onzuiver laat klinken. Maar echt dat verschil is vele malen minder groot dan je zal verwachten.

Ook de versterker.
      Dat deze niet zijn max kan halen van dat wat de woofer aan kan is heel wat anders dan dat de versterker niet voldoende vermogen levert om het in ieder geval gewoon normaal te kunnen laten werken. Zeggen dat een 150 wat max huis tuin keuken versterker net zoveel levert of nee sterker nog veel meer dan een palladium. Mwa dat wil ik toch ook wel eens uitproberen hier. Dan pak ik me palladium 1200, 1600 of de 2000 en dan zullen we eens kijken wat ie doet. Maar ik ben er zeer zeker van overtuigd dat de denon het in vermogen meer dan af gaat leggen. Niet dat ie slecht zal zijn maar dat het niet mee kan in het vermogen van de palladiums.
      Dus goed. De max gaan we er niet uithalen. Wil niet zeggen dat er niet getest kan worden. Klank en werking moet op een lager volume toch al een heel eind getest kunnen worden.

Maar dan.
      Ik heb als ik dit alles zo gelezen heb eigenlijk nog maar 1 ding.

1. Wat nu als je de woofers eraf haalt, je de hoky poky kastjes erop aansluit. Alleen de speakers vervangen verder helemaal niks. Zelfde bron, zelfde kabels alles 1 op 1 alleen de woofers niet.
      Klinkt dit ook naar pindakaas? Tja dan ligt het ergens aan de installatie.
      Klinkt het wel helemaal joepie de poepie en wouwie de pouwie? Tja dan is het jammer joh en zit het toch echt ergens in die kastjes die je 2de hands gekocht hebt.

Enne mp3 slecht en bagger en bla bla bla? Hou toch op. Een goede mp3 is geen enkel probleem. Ja je kan nog wat kleine stapjes zetten maar de verschillen met wat anders zullen minimaal zijn. Zorg dat je mp3 in orde is dan kan dat best. Zo heb ik genoeg flac flic flop mog tock sjok rock en bananen gehoord die van zulke slechte kwaliteit waren dat het net zo goed helemaal niet om aan te horen was.
      Sorry voor mijn erg late reactie. Wou een versterker van een vriend lenen om te testen, maar is er helaas niet van gekomen.

Dat terzijde, hartstikke bedankt voor je reactie. Je schrijft wel met humor.:D
      Zou je alleen beter kunnen uitleggen wat je bedoelt? Moet ik een nieuwe behuizing bouwen en daar de woofers inzetten, of is dat niet wat je bedoelt...

Comment

Working...
      X