Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dap Sound Club Mate 15 problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dap Sound Club Mate 15 problemen

Hallo,

Vanmiddag heb ik tweedehands de set ''Dap Sound Club Mate 15'' gekocht.
    Na ongeveer 10 minuten deze getest te hebben, op een redelijk vermogen (iets meer dan half open), heb ik de set gekocht en mee genomen.

Daarna moest ik helaas werken en na het werk maar meteen weer aangesloten, alles werkte, maar toen ik hem even een stukje harder ging zetten merkte ik dat er ineens geen muziek meer kwam uit 1 speaker..

Andere aux kabel geprobeerd, andere speakon kabel geprobeerd, maar het ligt elke keer aan de rechter uitgang van de subwoofer waar de speakon in moet. Het is toch niet zo dat ik deze nu al heb opgeblazen? De muziek was nog zuiver dus lijkt me niet dat ik hem dan kan opblazen..

Er komt nu heel zacht muziek uit, gaat wel iets harder als ik de set ver open zet maar dat is nog lager dan stemgeluid zeg maar.. Sluit ik de speaker aan de andere kant aan van de subwoofer is het geluid goed..

Help!!

Beste,
    Als ik het goed begrijp, doet de speaker het wel als u de speakonkabels op de subwoofer omdraait? Dat betekent dus dat de luidsprekers en de kabels goed zijn.

Op welke manier heeft u de set aangesloten? van de laptop/dj set/mp3-speler naar tulp, xlr of naar jack? Wat gebeurt er als u terwijl er muziek speelt links en rechts omdraait op de subwoofer?

Het klinkt alsof het rechterkanaal van de subwoofer stuk is, misschien iets met het knopje.

Comment

Originally posted by NielsR View Post
      Beste,
      Als ik het goed begrijp, doet de speaker het wel als u de speakonkabels op de subwoofer omdraait? Dat betekent dus dat de luidsprekers en de kabels goed zijn.

Op welke manier heeft u de set aangesloten? van de laptop/dj set/mp3-speler naar tulp, xlr of naar jack? Wat gebeurt er als u terwijl er muziek speelt links en rechts omdraait op de subwoofer?

Het klinkt alsof het rechterkanaal van de subwoofer stuk is, misschien iets met het knopje.
      Ja dat klopt, de speakers + kabels zijn in orde.

Ik heb me telefoon met een aux kabel aangesloten op mijn subwoofer, ook heb ik nog een tweede aux kabel geprobeerd, maar de rechter aansluiting deed het doen zoals ik hierboven beschreef.

De aansluiting dus: ''To satellite'' ''Left''' aan de achterkant van de subwoofer functioneert niet zoals het hoort, is dit alleen de aansluiting die kapot is of kan dit ook met de interne versterker te maken hebben?

Comment

Oke, uit de speakonuitgang voor links, komt geen tot nauwelijks singaal. komt er wel singaal uit de linker xlr uitgang?

Comment

Oke, uit de speakonuitgang voor links, komt geen tot nauwelijks singaal. komt er wel singaal uit de linker xlr uitgang?
          bedankt voor de reactie

Dat weet ik niet, heb geen kabel om het te testen...

Comment

Oke, hoe heb je de set precies aangesloten?
            van de laptop naar Tulp of naar xlr of naar jack?

Comment

Oke, hoe heb je de set precies aangesloten?
              van de laptop naar Tulp of naar xlr of naar jack?
              Als ik je goed begrijp

Achterop de subwoofer heb ik rechtstreeks me telefoon aangesloten d.m.v. een aux kabel (rood witte kabel naar 3mm)

En dan de stroomkabel en jackon kabels erin en aanknop

Comment

Oke, dan is het bijna onmogelijk dat je de inwendige elektronica opgeblazen hebt. Dat zou betekenen dat er iets mis is met een van de connectoren, of met het schakelaartje. de verkoper wist van niks? Als je een beetje handig bent zou je hem voorzichtig open kunnen schroeven om te kijken of er iets los zit. maar dat moet je alleen doen als je weet waar je mee bezig bent.
                Last edited by NielsR; Friday-04-12-2015, 11:58.

Comment

Of iets mis met de gebruikte telefoon.
                  Test de set eens met een andere aanbieder van muziek bv. een cd speler, tuner of oud cassettedeck.

Comment

Ik heb ook verschillende geluidsbronnen geprobeerd, onder andere me laptop.
                    De volgende dag deed de set het ineens weer, wat dus best apart was want ik had verder nergens aan gezeten.

Maar vandaag deed het probleem zich ineens weer voor, alleen dan haperend, dan weer wel en dan weer niet.
                    Beetje aan de aansluitingen gefriemeld en daar zit toch wel ergens het probleem, maar omdat ik verschillende kabels etc heb geprobeerd, moeten het dus de aansluitingen die in de subwoofer vastzitten zijn toch?

Comment

Ergens een los contact op de versterkerprint in de subwoofer.

Comment

Working...
                      X