Announcement

Collapse
No announcement yet.

Setup afstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Setup afstellen

Beste forumleden,

Ik wil de volgende setup per kant toepassen:

1x - DVX D12 (DB-Technologies)
    Frequency Response [-10dB]: 55 - 20.000 Hz
    Frequency Response [+/- 3dB]: 68 - 19.000 Hz
    Max SPL: 131 dB
    HF: 1.4 "
    Voice Coil HF: 2.5 "
    LF: 12 "
    Voice Coil LF: 3 "

1x - DVA S09 (DB-Technologies)
    Frequency Response [+/- 3dB]: 45 - 120 Hz
    Max SPL: 134 dB
    LF: 15 "
    Voice Coil LF: 4 "

1x - DVA S10 (DB-Technologies)
    Frequency Response [+/- 3dB]: 40 - 120 Hz
    Max SPL: 136 dB
    LF: 18 "
    Voice Coil LF: 4 "

Nu wil ik kijken wat de beste manier is voor het crossen van de frequenties.
    De vraag zit hem voornamelijk in bij het toepassen van de (sub)laagkasten, is het verstandig om beide dezelfde frequenties te geven of elk een eigen gebied?
    Nu ben ik zelf natuurlijk wel aan het uitproberen/testen wat het beste klinkt maar de theoretische kant zou ik ook graag willen weten.

Waarom 2 verschillende subs eigenlijk?

Comment

Ik heb twee systemen:
      -D10 + S09
      -D12 + S10

Nu wil ik kijken of eventueel de S09 en S10 samen te combineren zijn voor meer capaciteit (en omdat ik het leuk vind)

Comment

Je hebt eigenlijk niet heel veel ruimte betreft het kiezen van de crossover frequenties.
        Omdat de ingebouwde processor setting vast staan. Dus bij de S09 kan je al niet hoger dan 120 Hz.

Uiteraard een logische keuze van db tech zelf.
        Probeer eens om ze samen te laten spelen, of lat de S10 tot 70 Hz lopen en de S09 van 70 tot 120 Hz.
        Hier kun je uiteraard veel mee spelen.

Ook kun je uiteraard gewoon een email naar db tech zelf sturen ;)

Comment

Ik ben inderdaad wat aan het uitproberen. Dit doe ik nu met een Driverack PA+
          Nu lees ik wisselende verhalen over de kwaliteit van de processor.

Zal een overstap naar een Driverack PA2 of de DB-Technologies AC26N een verbetering zijn?

Comment

Toevallig iemand ervaring met 1 van bovengenoemde processors? Kan op het internet nog niet heel veel over vinden.

Comment

Ik verwacht dat de verschillen tussen deze units niet zo groot zijn dat het de kosten om het te vervangen goed zal praten.

Je grootste beperking is namelijk dat de subs al zelf processing aan boord hebben.

Comment

Klopt inderdaad, maar de processing op de sub kan eventueel tot 120Hz laten lopen. Dus het gebied is groot genoeg om daarmee te spelen.
                Plus daarbij vind ik het prettig om de versterkers voluit te zetten en dan met de processor alles in balans te brengen.

Maar het gaat mij meer om de kwaliteit van de processor. Ik neig meer voor de AC26N.

Comment

En waar uit leid je af dat de AC26N kwalitatief beter is dan de dbx?
                  De pa+ is opzicht en prima processor, de limitrs zijn minder maar in nou geval ook niet echt nodig.

En tot 120 hz noem ik niet echt en groot gebied om mee te spelen, eerder tor 200/250 om de S09 als kick te gebruiken,maar of dit kan weet ik niet.
                  Sowieso niet relevant omdat je max aan de 120 Hz zit.

Comment

Dat zeg ik nergens, misschien verkeerd geformuleerd. Vandaar mijn vraag of mensen ervaring mee hebben.
                    Waarom de AC26N tot nu toe mijn voorkeur zal zijn, is dat deze een groter bereik heeft met de delayfunctie en de overige functies kunnen nog wel eens handig zijn als het systeem groter/uitgebreid gaat worden.

Het is inderdaad niet relevant maar ik vraag me ook af of dit echt winst zal opleveren als ik deze tot 200Hz a 250Hz zal laten lopen.
                    Last edited by Boellie; Tuesday-26-01-2016, 17:24.

Comment

Working...
                    X