Announcement

Collapse
No announcement yet.

zelfbouw subwoofer 2x 12"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zelfbouw subwoofer 2x 12"

Beste,

ik ga een subwoofer kist maken met 2x 12" pioneer woofers.
    ik had een paar vraagjes.

ik ben van plan om de 2 woofers naast elkaar in serie te plaatsen.
    het zijn 4ohm woofers da word dus 8ohm en dan kan ik ze aansluiten op 1 kanaal in mono.
    Als het beter is om met 2 kanalen van 4ohm te werken is dat ook inorde.

Ik heb al wat zitten opzoeken maar ik kom er maar niet uit hoe ik de liters van men sub kast kan berekenen.
    Ik heb al een vooraanzicht in buitenmaten (zie foto) maar ik weet niet goed hoe diep deze moet worden en er iets van crossover/laag filter in moet.
    Tensnoots kunnen de maten op de foto nog aangepast worden
    Groetjes Simon

pioneer woofers:

manual pioneer
    Pioneer Electronics car audio and home theater entertainment products including in-car GPS navigation, Android Auto Enabled Receivers, Apple Car Play enabled Receivers, Pioneer and Elite Receivers, headphones, iphone car stereo, car stereos, bluetooth car stereo, car radio, speakers and Blu-ray/DVD Drives

ik werk nu met een actieve top set 15" 350W RMS.
    ik ga voor de sub's zowozo een aparte versterker gebruiken.
    ik denk eerst de oude versterker van 200W RMS per kanaal.
    het kan zijn dat ik later nog een PA versterker aanschaf.

ik zou het graag in dit model doen:
    this is how a subwoofer enclosure is built, it is ported and is tuned to 35hz the subwoofers that i am installing are 2 re 8's that are dual voice coil and i...

Simon

Waar wil je het voor gebruiken?
    Wat is je budget?
    Heb je de drivers al?

inhoud uitreken is toch wel erg simpel eigenlijk..
    b x h x d wil je het in liters, dan zet je alles om in decimeters.

Comment

beste,

ik wilt het graag gebruiken voor home-audio, kleine feestjes tot 50 man en mss later in een auto inbouwen.
      mijn budget ligt rond de 200€ max 250€ voor de passieve kast zonder versterker
      drivers heb ik nog niet maar de pioneers leken we wel leuk.
      ik weet wel hoe ik het volume van men kast kan berekenen maar niet welk volume ik nodig heb.
      van aansluiting ben ik al helemaal uit alleen weet ik nog niet of er nog iets van crossover/laagfilter in moet.

groetjes
      Simon

alvast bedankt voor de hulp!

P.S. de woofers staan niet op bax-shop maar deze heb ik op bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ gevonden voor €67,99 (overzeshoeken, handvaten,... bestel ik wel op bax-shop).
      Last edited by MonsiVP; Tuesday-22-12-2015, 13:44.

Comment

Working...
      X