Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppelen headset aan Hercules DJ control air S.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koppelen headset aan Hercules DJ control air S.

Goede dag!

Ik ben sinds kort begonnen met creëeren van muziek haha. Ik heb een Hercules DJ control air S aangeschaft en binnenkort komt de midi keystation eraan. Ik heb m'n control via USB gekoppeld aan m'n laptop en m'n laptop via HDMI gekoppeld aan m'n Samsung 5.1 surroundset. Na wat klungelen heb ik eindelijk de instelling gevonden waardoor ik het geluid van m'n control set uit het geluid van mijn surroundset kan krijgen. Het probleem is nu dat als ik m'n koptelefoon er ook op aan wil sluiten, er geen geluid uit komt. Wanneer ik wat van instelling wissel blijft het geval zo dat ik of geluid uit mijn surroundset krijg of alleen uit m'n koptelefoon. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik dacht ik vraag het hier omdat ik nog geen gesprekken heb kunnen die vinden van personen die ditzelfde probleem hebben die ook hun laptop via HDMI op een surroundset hebben staan.
    Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,

Koen, beginnend musikaal talent :p

P.S. Ik wil zowel geluid uit m'n surroundset behouden en geluid uit m'n koptelefoon werkend zodat ik nummers met de headset alvast kan beluisteren voor de perfecte cross-overs.

Comment

Hoe heb je de audio instellingen in DJuced (als ik het goed heb) staan?
      Je zou daarin de keuze kunnen maken waar de master en waar de headphones naar worden gerouteerd.
      http://ts.hercules.com/download/soun...ual_v1_ENG.pdf (pagina 29)
      Last edited by BT-Studio; Tuesday-05-01-2016, 22:44.

Comment

Dank voor je reactie!

Ik ben nu in de instellingen van Djuced. Hier kan ik kiezen tussen audio apparaten.
        -Hercules DJ control air ASIO (ASIO)
        -luidsprekers (2-DJ Control Air) (WASAPI)
        -Luidsprekers (Realtek high definition audio) (WASAPI)
        -LG TV(intel(r) display audio) (WASAPI)

Ik heb hem nu op de LG TV staan omdat ik bij die tot nu toe alleen geluid heb gekregen via m'n tv met de surroundset. Bij deze optie krijg je eronder de uitgangen te zien. Hier staat er helaas maar 1 van. Hij staat hier op master met outputd 1&2. Ik kan dus niet nog een op koptelefoon zetten.

Zet ik het audioapparaat op: Hercules DJ control air ASIO, dan krijg ik 2 opties die standaard staan op master en de ander op headset.

Ik heb zo'n idee dat dit het probleem is, dat ik geen 2e optie krijg voor nog een uitgang zoals mn koptelefoon. Of is iets anders een probleem?

Comment

Dat heb je goed.
          Er zal maar 1 audio device gekozen kunnen worden (dus of LG TV of Hercules).
          De LG TV heeft geen multi uitgangen.
          Wat je eventueel zou kunnen proberen is de ASIO4ALL drivers te downloaden en die te laden.
          Dan zal het wel zoeken zijn welke uitgangen waarbij horen, ook niet zeker OF het werkt.

Comment

Ik heb het gedownload en zie het staan bij m'n audio-apparaat.
            Helaas zie ik nog steeds maar 1 optie voor de master etc. En als ik op instelling klik dan zie ik dat de optie LG tv en niet tussen staat. Ik zie alleen Realtek, Intel display audio en DJ control air staan.
            Moet ik dan nog iets doen of is er nog een andere optie?

Comment

Intel display audio zal je LG TV zijn (naam geving zal allemaal anders zijn).
              Wat gebeurd er als je die selecteerd?
              En wat als je DJ control air selecteerd?

Comment

Hoe kan ik deze precies selecteren? Moet dat tekentje ervoor blauw zijn en dan op kruisje drukken? Ik kan nergens namelijk op bevestigen of ok drukken.

Comment

Dit selecteer je toch in de softtware (DJuse)?

Comment

ik heb alle 3 de opties 1 voor 1 geselecteerd en bij elke keer Djuced weer opnieuw opgestart. bij de een krijg ik geluid uit m'n laptop, de ander uit m'n surroundset en bij control air helemaal geen geluid. Ook als ik de knoppen voor de headset per deck op m'n control indruk, krijg ik m'n koptelefoon nog niet aan helaas.
                    Zijn er nog meer zo soortgelijk als asio4all?

Comment

Je kan beter stoppen met experimenteren ben ik bang, want dit gaat niet werken. Gewoon die speakerset analoog aansluiten op de controller en klaar ben je.

Waarom gaat dit niet werken? DJuced werkt alleen in volledige modus wanneer je de Hercules driver gebruikt. Via deze driver kan je alleen gebruik maken van de soundcard in de controller. Ik neem aan dat die surround set wel een analoge input heeft, dus klaar is kees.

Comment

Ter info.
                        Het is al gelukt. Via ASIO4ALL. ;)
                        (Na installatie moesten alle audio driver even opnieuw geinstalleerd worden, hierna waren ze allemaal beschikbaar in ASIO4ALL)

Comment

Ja joh? Dan sta ik perplex maar misschien is er iets in de restricties binnen Djuiced veranderd. In het verleden werkte Djuiced alleen in Demo modus wanneer je niet de Hercules driver gebruikte. In demo modus stopt de software er na een half uur mee.

Comment

Dat zou zo maar kunnen Ronald (geen verstand van die DJ software).
                            Afwachten of TS hier tegen aan loopt.. :cool:

Comment

Working...
                            X