Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel stroom nodig voor devine artis 15a

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel stroom nodig voor devine artis 15a

Hoi,
    ik heb onlangs devine artis 15a active speakers aangeschaft. en ben nog bezig voor een stroom aggregaat of omvormer voor optocht. kan echter nergens vinden hoeveel stroom een speaker trekt? 400 W rms 950 wat piek. Maar hoeveel ampere o.i.d. heb ik nodig?

mvgr.

Bas

Controleer even de 'fuse' (staat A waarde op) waarde als je het nergens kan vinden.
    Maar zal wel iets van 5 Amp zijn denk ik.

Comment

En dan gaat ie zeker naar de knoppen.

Arregraten zijn een hel voor audio apparatuur.
      De enorm grote en zware jongens is allemaal niet zoon probleem. Het gaat vooral om de kleine benzine Arregraten. Deze hebben te weinig buffer en reageren te traag.

Resultaat speaker gaat niet meteen maar wel op den duur naar zijn grootje.

Je hebt echt wel behoorlijk wat overcapaciteit nodig om het goed te laten verlopen.

Comment

De meeste standaard aggregaatjes zijn niet echt geschikt voor er geluidsapparatuur op aan te sluiten.
        Je hebt eigelijk een gestabiliseerde aggregaat nodig die de eventuele pieken kan opvangen (muziek is namelijk dynamisch).
        Gestabiliseerde aggregaten zijn er meestal al vanaf 10 KVA.

Echter als je toch een fatsoenlijke niet gestabiliseerde aggregaat hebt (geen china spul) dan kan je om de pieken op te vangen er een bouwlamp aanhangen.
        Voor de devine artis moet dit wel gaan, maar is natuurlijk geen zekerheidje.

Wijzelf gebruiken overigens altijd een gestabiliseerde aggregaat.

Comment

Bedankt voor de tips. Zware Omvormer op accu zou dat beter zijn?
          Het is maar een kinder optocht wagentje. Dan word een 10 kva aggregaat wat te zwaar.

Comment

Working...
          X