Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe mengpaneel en speakers issue

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe mengpaneel en speakers issue

Raar verhaal maar waar, wie kan hier iets over zeggen?

Ik draai vanaf November 2014 met een speakerset op een Yamaha mgp16x. In September valt er per ongeluk een lamp op de megpaneel waardoor ik bij Baxshop op 14 oktober een nieuwe Yamaha MGp16x koop.
    Deze bouw ik in mijn flightcase op 15 oktober...

Op 16 oktober valt er een subje uit
    Op 17 oktober valt er een subje uit
    Subje naar dealer (kan niets vinden).
    Vervolgens gaat het een paar week goed en Subje valt weer uit.
    Vervolgens opgestuurd naar fabriek (ik heb intussen extra nieuwe sub gekocht)
    In december valt ook het nieuwe subje uit, maar werkt naar 10 min weer.
    Gisteravond valt een 15 inch topje uit. Dus 3 speakers geven in 3 maanden tijd problemen (save mode geactiveerd)

Nu is mijn vraag, ik zoek het in de speaker..Maar bedacht me ineens dat de klachten begonnen bij inbouw nieuwe Yamaha MGP16X Mengpaneel. Heeft iemand ervaring met een (piek) of rare signaal overgang van een mengpaneel wat voor problemen kan zorgen bij speakers???

Over wat voor luidsprekers gaan het?
    Wat gaat er de mixer in?

Comment

Het gaat om actieve luidsprekers met:Undervoltage-Protection, Thermo-Protection, Short-Circuit Protection, Overcurrent-Protection.

In de mengpaneel gaan:
      5x draadloze microfoons
      1x stereo in voor laptop
      1x Stereo in voor 19 inch Sony MD Speler
      1x Stereo in voor Denon DN 700R SD Speler
      2x Stereo in voor Denon DN 700R SD Speler
      Effect send in gaat een Lexicon MX300
      Aux uit gaat naar in ear van shure

De setup is het zelfde als bij mijn vorige Yamaha MGP16X. Behalve de in ear is toegevoegd.
      We hebben intussen alle kabels tussen mixer en speakers (HK Audio Pulsar) al vervangen.
      We draaien altijd dezelfde pakweg 100 orkestbanden. En we maken het mee op zachte en harde volume.
      Voorbeeld: Vrijdag op 80% van de volume gedraaid (knalhard) maar niets aan de hand.
      Zaterdag op ongeveer 60% Volume en valt er een speaker in de beveiliging (gedurende ongeveer een uur, daarna stekker er weer in en draait weer)
      We maken zeer regelmatig gebruik van PLF om niet in het oranje, maar zeker niet in het rood te komen.

Comment

Working...
      X