Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 subwoofers bovenop elkaar?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 subwoofers bovenop elkaar?!

ik heb wel is wat gehoord over 2 subwoofers bovenop elkaar en dan vastmaken met spanbanden??
    wat is het nut hiervan en word het ook echt beter?
    wil dit wss doen met de carnaval dus voor buiten

Is gewoon simpelweg voor een reden.. zo dat je subs niet van elkaar af schuiven.
    Al zeker op een carnavals wagen is dit verstandig.

Dit jaar gaan ook weer bij ons de x15hl subjes erop en deze worden met de hoornmond naar elkaar toegelegd.
    Door dit te doen vallen de voetjes niet meer in de uitsparingen, dus hebben ze eerder de neiging om te gaan schuiven.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      een reden
      Wel meer redenen zelfs. Voorbeeld:

Als je subs op elkaar zet zal dat je verticale spreiding verminderen, op dezelfde manier dat twee subs naast elkaar zetten je horizontale spreiding vermindert. Of je dit gaat merken in de praktijk is een vraag, aangezien het verschil tussen de twee plaatsingen minimaal is. Het verschil tussen 1 of 2 subs (gestapeld of naast elkaar) maakt dan wel weer veel verschil.

Comment

ts heeft het over 2 subs OP elkaar.
        De extra gain die je krijgt door de koppeling met de grond is niet zo van toepassing dan bij 2 naast elkaar.

1 subje erbij zal waarschijnlijk niet 3dB extra geven, dit effect kun je inderdaad realiseren maar heb je wat meer subjes voor nodig.
        En daar speelt dan nog de rol bij of de subjes stevig genoeg zijn zodat ze niet mee resoneren.

Comment

Ik heb het niet over volume gehad, slechts over spreiding ;)

Comment

Ikzelf gebruik 2 subs op elkaar en daarbovenop de toppen zodat deze boven de mensen uitkomen en ik in zaaltje ook achterin goed geluid krijg

Comment

Working...
            X