Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset db technologies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb de gewone sw 18 en niet de pro

Comment

Kijk een voor een DAP stage-amp 4.0/4.4.
      Zijn serieuze versterkers die kwa klank goed mee kunnen met de A-merken.

Heb zelf de 2.6 op het hoog, en op het laag af en toe.
      Klinken zeer netjes.

Comment

Originally posted by Mwolfs23 View Post
        Heb de gewone sw 18 en niet de pro
        Hoe worden de versterkers van de toppen en subs aangestuurd? Met een actieve cross-over of speaker management.

De SW18 heeft een ingebouwd passief speakerfilter. Ik heb bij mijn subs deze filters verwijderd daar ik de versterkers aanstuur met een cross-over. Zonder de filters gaan de subs net iets beter klinken (iets strakker geluid).

Comment

Merk ook op dat de passieve filters wel wat vermogen opslokken.
          Uiteraard zal je met een processor meer uit de set halen.
          Zeker die frequenties onder de 35 Hz ofzo kosten ook veel vermogen.

Comment

Heb een asx-18 ervoor zitten die de versterkers aanstuurd

Comment

Met de asx-18 kun je naar mijn weten geen high-pass filter plaatsen, wat je dus veel vermogen kost voor iets waar je eigenlijk bijna niks aan hebt.

Comment

En wat zou daar de beste oplossing vor zijn dsx-2040 ertussen of zo ?

Comment

Ja, dat zou kunnen doch is een prijzige oplossing.

zie: http://www.bax-shop.nl/luidspreker-m...ment-processor

Comment

Bij nader inzien gaan we toch voor 2 keer dynacord a115 met 4 a118 subs aangestuurd door de dsp 260 en 3 x sl2400 versterkers

Lijkt ons een beterre keus dan de db set ?..
                    Last edited by Mwolfs23; Saturday-23-01-2016, 21:50.

Comment

Lijkt me niet echt een upgrade, eerder een downgrade..
                      Leuk merkplaatje inderdaad,maar het gaat hier om de instapserie van een bekender merk.

Neem een dcx2496 bij je huidige set + een versterker voor het laag die zeg 2x 2000 watt geeft op get laag.
                      En waarom steeds 3 versterkers?

Comment

Omdat ik 3 x db technolgies hoa 2800 versterkers heb 1 voor de topspeakers en 2 gebridge 1 voor rechts en 1 voor links

Maar uit u opmerking kan ik dus beter bij db blijven ?

Comment

In eerste instantie had je geen 3 2800's nu blijkbaar wel.
                          Een versterker voor op het laag lijkt mij alleen maar compacter vandaar.

In mijn ogen ga je met de dynacord set er inderdaad niet op vooruit.
                          Probeer je arena set zo goed mogelijk af te stellen, of laat je set zelfs doormeten.
                          Zo haal je het maximale uit je set, zonder er kapitalen aan uit te geven.

Comment

Ja in eerste instantie had ik er 2 maar 2dehands een bij kunnen kopen
                            Db is van labgruppe maar labgruppe zelf is beetje te prijzig vandaar

Hoe het makkelijkste af te stellen heb ik nog nooit gedaan altijd gewoon cross-over alleen ertussen gehad

Ben aan het kijken voor dbx pa2 op bax-shop maar op welke frequentie moet ik de toppen en de subs dan instellen?

Comment

Working...
                            X