Announcement

Collapse
No announcement yet.

aansluiten powermixer op equalizer vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dus als een mixer 3 stereo kanalen heeft en je zet er zeg maar 3 cd players op ,dat je 3 x een equalizer er aan moet hangen

beetje raar?

Comment

Als je ze allemaal op een aparte schuif wil moet je er 3 eq's aan hangen ja.
      Op zich niet raar, aangezien je meestal elk apparaat apart wil eq'en en op een aparte schuif wil hebben,

Comment

tja,ik werkte eerder met een 3 kanaals mixer en een andere equalizer,alles wat ik aan sloot werkte via de faders wel.

dus met andere woorden je moet voor elk kanaal een aparte equalizer hebben?

Comment

ja
          Waarschijnlijk had je met die andere mixer de equalizer aan de master out van je mixer gehangen, in plaats van dat je de equalizer voor de inputs hangt.
          Last edited by larsholm; Sunday-24-01-2016, 16:35.

Comment

dus deze kan niet via de master dat het wel werkt?
            Last edited by peavey; Sunday-24-01-2016, 16:40.

Comment

dat zou kunnen ,is dat niet mogelijk nu?

Comment

Dat ligt inderdaad aan de limitaties van een powered mixer. Je kan niks tussen de output en de versterker hangen.

Met een ingebouwde versterker (in een powered mixer) kan je niet iets (als een equalizer) tussen de mixer en de versterker hangen, omdat dit allemaal al intern geregeld is. Daarom zit er ook een uitgebreide equalizer ingebouwd in je mixer,

Bij de american audio kan je wél iets tussen je mengpaneel en de versterker hangen omdat de versterker niet ingebouwd is in het mengpaneel.

Comment

dat was de vraag,ze hadden het ook al over insertie punten.

dan houd het op,maar bij de andere mixers zit dat wel standaard op,of ook niet bij allemaal?

Comment

Insertiepunten zie je over het algemeen op de ingangen. Insertiepunten op de master zie je vrijwel nooit.

Op normale mixers zonder ingebouwde versterker kan je wel doen wat jij wil. Op powered mixers over het algemeen niet.

Comment

oke prima dan is het duidelijk

allemaal bedankt voor de uitleg op dit lastig onderwerp,nu weet ik veel meer.

kan ik dit afsluiten ?

Comment

Dat zal een admin voor je moeten doen

Comment

oke prima kan er een [slotje] op

dank u alle:D

Comment

Working...
                          X