Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer uitgang splitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Subwoofer uitgang splitten

Goedendag,

Ik heb een Soundcraft Powerstation 350 en daar wil ik - naast de normale toppen - een eindversterker met 2 subwoofers op aansluiten. Nu is het punt: de Soundcraft mengtafel heeft alleen 1 mono sub out (jack). Kan ik een gewone (passieve) jacksplitter gebruiken en dit signaal insturen op beide ingangen van de eindversterker? Uiteraard is het mono maar ik vraag me af of het geen 'verlies' geeft o.i.d.?

Die mono/sub uitgang is niet meer dan het linker en het rechter uitgangskanaal samengevoegd naar mono. (20-20.000 Hz)
    Als je hier een extra eindversterker op aansluit die je er nog wel een filter/crossover tussen te zetten die er de sub/lage freqenties uit filtert om die door te zetten naar de eindversterker.
    Uiteraard beide ingangen van de versterker met dit mono signaal aansturen.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
      Die mono/sub uitgang is niet meer dan het linker en het rechter uitgangskanaal samengevoegd naar mono. (20-20.000 Hz)
      Als je hier een extra eindversterker op aansluit die je er nog wel een filter/crossover tussen te zetten die er de sub/lage freqenties uit filtert om die door te zetten naar de eindversterker.
      Uiteraard beide ingangen van de versterker met dit mono signaal aansturen.
      Thanx! Duidelijk, het kan dus. Ik zorg uiteraard dat er nog een crossover/scheidingsfilter tussen komt. Bedankt voor het antwoord.

Comment

Working...
      X