Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe geluidsset

Budget 2500 euro, doel stevig feestje tot een man of 150. Mijn laatste ervaring met EV was het deltamax systeem, tijdje geleden alweer.
    Ik lees en hoor goede dingen over de onderstaande set. Genre is voornamelijk house en techno, er mag dus best wat power achter zitten. Onderstaande set moet ik nog gaan beluisteren.

Optie 1 :

2 x Electro Voice ZLX-15P
    2x Electro Voice ELX 118P actieve subwoofer 1 x 18 inch

Welke optie moet ik volgens jullie nog meer gaan overwegen/beluisteren voor ik een keuze maak...?

Vast bedank voor de moeite en jullie inzicht

Rob

EV deltamax is een leuk systeem, enkel missen de subjes wel wat vermogen (MTL-2 weer niet).
    Ook is het uiteraard een ouder systeem, dat uiteraard zijn nadelen heeft.
    Je moet je wel beseffen dan de ZLX en de ELX een instapserie is van EV, en in mijn ogen niet te vergelijken met de deltamat serie.

Ook lijkt het me niet haalbaar om een feest te voorzien van stevig geluid met 2 maal ELX118 en 2 maal ZLX15P.
    Uiteraard komt daar de muziek stijl bij, die vaak nog meer eist van je set.

Tweedehands zijn voor dat geld zeer leuke setjes te halen, die wel de 150 man redden op stevig volume.
    Oké oke er zijn meer factoren waar dit vanaf hangt, maar dit is een schatting.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      EV deltamax is een leuk systeem, enkel missen de subjes wel wat vermogen (MTL-2 weer niet).
      Ook is het uiteraard een ouder systeem, dat uiteraard zijn nadelen heeft.
      Je moet je wel beseffen dan de ZLX en de ELX een instapserie is van EV, en in mijn ogen niet te vergelijken met de deltamat serie.

Ook lijkt het me niet haalbaar om een feest te voorzien van stevig geluid met 2 maal ELX118 en 2 maal ZLX15P.
      Uiteraard komt daar de muziek stijl bij, die vaak nog meer eist van je set.

Tweedehands zijn voor dat geld zeer leuke setjes te halen, die wel de 150 man redden op stevig volume.
      Oké oke er zijn meer factoren waar dit vanaf hangt, maar dit is een schatting.

Wat voor merk/setjes zou ik 2e hands kunnen kijken ? 1 voorwaarde voor mij is dat het een actief systeem moet zijn.

Thxs

Comment

Kijk eens voor een dag soundmate/clubmate setje.
        De versie met 4 subs en 2 toppen, zeer leuke setjes voor het geld.

Waarom per se actief?

Comment

Kijk eens voor een dag soundmate/clubmate setje.
          De versie met 4 subs en 2 toppen, zeer leuke setjes voor het geld.

Waarom per se actief?
          Omdat ik geen zin heb ook nog is een versterker rack te gaan verslepen en vind het wel prettig om bij voorbeeld is alleen de top kasten mee te kunnen nemen als ik iets kleins heb. . Ik heb zelf de clubmate II set staan, ik ben er niet helemaal weg van eerlijk gezegd, de III serie zal vast wel beter zijn als het instappertje wat de II serie natuurlijk is...Maar misschien gewoon is gaan luisteren...;)

Comment

Dan ga je met de clubmate 3 helaas ook niet uitkomen, aangezien de top niet fullrange te gebruiken is.
            Kijk eens voor een db technologies flexsys setje, zijn leuke kastje voor het geld en passen net binnen budget denk ik.

Comment

Dan ga je met de clubmate 3 helaas ook niet uitkomen, aangezien de top niet fullrange te gebruiken is.
              Kijk eens voor een db technologies flexsys setje, zijn leuke kastje voor het geld en passen net binnen budget denk ik.
              Ik kan nu een set 2 x elx 115 + 2 x elx 118 kopen. De tops zijn dan ook vooralsnog stand alone te gebruiken, ig genoeg voor mijn doeleinde.

hoe verhouden zich de elx 115 tegen over de zlx serie bijvoorbeeld door het afwezig zijn van de dsp ?

Comment

Ik heb zelf ruime ervaring met de ZLX en de ELX serie. Heb zelf een Live X set met 2x de ELX115P en 2x ELX118P subjes, en een ZLX12P als monitor. De DSP op de ZLX mis je absoluut niet, mocht je de ELX in monitor plaatsen kun je net zogoed de "With sub" functie aanzetten aangezien dat ongeveer hetzelfde effect heeft in de processing. de ELX vind ik een stuk beter klinken (mede door de houten kast) en bij de ELX kun je nog een tandje harder dan de ZLX. Destijds ook de ELX115P vergeleken met de ZLX15P en merkte dat de ZLX een stuk sneller aan zijn limiet zat. Mocht je veel live werk gaan doen raad ik je zeker aan om de ELX112P te pakken aangezien je dan een iets mooier mid hebt.

Comment

Originally posted by yobotje View Post
                  Ik heb zelf ruime ervaring met de ZLX en de ELX serie. Heb zelf een Live X set met 2x de ELX115P en 2x ELX118P subjes, en een ZLX12P als monitor. De DSP op de ZLX mis je absoluut niet, mocht je de ELX in monitor plaatsen kun je net zogoed de "With sub" functie aanzetten aangezien dat ongeveer hetzelfde effect heeft in de processing. de ELX vind ik een stuk beter klinken (mede door de houten kast) en bij de ELX kun je nog een tandje harder dan de ZLX. Destijds ook de ELX115P vergeleken met de ZLX15P en merkte dat de ZLX een stuk sneller aan zijn limiet zat. Mocht je veel live werk gaan doen raad ik je zeker aan om de ELX112P te pakken aangezien je dan een iets mooier mid hebt.

Thanxs daar heb ik iets aan, kan de set 2e hands kopen, heb nu een bod gedaan. Zit ik prijstechnisch onder de set die ik nieuw wou kopen zlx icm met de elx 118p en toch weer net iets zwaarder. Hij is voornamelijk als dj set te gebruiken en af en toe misschien is wat anders. Ben benieuwd of de verkoper akkoord gaat met mijn bod.

Groet,

Comment

Originally posted by ragverp View Post
                    Thanxs daar heb ik iets aan, kan de set 2e hands kopen, heb nu een bod gedaan. Zit ik prijstechnisch onder de set die ik nieuw wou kopen zlx icm met de elx 118p en toch weer net iets zwaarder. Hij is voornamelijk als dj set te gebruiken en af en toe misschien is wat anders. Ben benieuwd of de verkoper akkoord gaat met mijn bod.

Groet,
                    Set is gekocht, lekkere sound. Ben benieuwd wat hij doet met een volgepakt feestje..

Comment

Working...
                    X