Announcement

Collapse
No announcement yet.

volume verschillen bij diverse input devine artis a

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• volume verschillen bij diverse input devine artis a

Hoi ik merk bij mijn devine Artis 15a veel volume verschil bij de input kanalen. Als ik een usb afspeel via de ingebouwde mp3 speler heb ik volle bak volume. Wanneer ik gsm inprik via tulip maar de helft van het volume. Laptop via zelfde kabel. Volledig volume.
    Vandaag getest met een hercules dj setje en laptop via (dun ) tulip kabel vanuit hercules mixer naar de speaker, veel minder volume.
    Ik denk niet dat het aan mn speaker ligt. Maar wat kan de oorzaak zijn? Dunne kabel? Volume laptop en hercules stond max.

Een gsm geeft al een flink aantal jaren niet meer een echt hard signaal af. Dit heeft 2 redenen. 1 iets met dat je anders door lang luisteren doof kan worden ( de gsm weet niet of er een speaker of hoofdtelefoon op zit ) Maar ook is het natuurlijk een gsm Niet een mp3 speler. Dat is dus niet zijn primaire taak.

Een laptop heeft vaak al een wat sterker signaal. Hercules zelf durf ik niet te zeggen maar de duurdere controllers geven wel vaak een beter en sterker signaal af.
    om de kabel echt invloed op het volume te laten hebben dan moet het wel echt heel lang of heel erg dun zijn. Dus nee daar zou ik het niet meteen in gaan zoeken.

Daarnaast kan ook een nummer behoorlijk in volume schelen.

Comment

Het was een instap model hercules van buurjongen die volgende week "Mag draaien" op school met carnaval (lagere school). Max 100 man. Ging nog net qua volume. Maar viel me wat tegen. Vooral tov. Van laptop met Windows mediaspeler rechtstreeks in de speaker. Gsm volume kan wel begrijpen.

Comment

Working...
      X