Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bridge modus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bridge modus

Hallo,

Ik heb een vraag hoe jullie het zouden aansluiten, Ik ben in het bezit van 2 18'' subs. Ik heb 2 opties voor het aansluiten:

Optie 1: 2 versterkers in bridge modus
    Optie 2: 1 versterker in stereo modus

Wat adviseren jullie.
    En hoe zou ik de bridge modus moeten aansluiten, 2x de line input van de versterker (A+B) of 1x de line input van de versterker (A)?

Mvg,
    Ramon

om die vraag te beantwoorden heb je wat gegevens nodig:
    - specs versterker. vermogen bij verschillende impedanties, al dan niet in bridge.
    - specs subs, hoeveel vermogen zou je ze willen voeren, en wat is hun nominale impedantie

Comment

Als ik de versterker in bridge modus wil gebruiken, wil ik andere versterkers kopen. (Ik heb op dit moment nog geen enkele versterker gekocht.)

- specs subs: 600 Watt RMS, 900 Watt program, 1200 Watt peak op 8 Ohm
      - specs versterker niet in bridge: 2x 900W 4 Ohm stereo output (RMS) 2x 700W 8 Ohm stereo output (RMS)
      - specs versterker in bridge: 1x 720W 8 Ohm mono output (RMS)

Comment

Je bridged om eventueel meer vermogen te hebben.
        Als je nog geen versterker hebt, waarom neem je er dan niet één die voldoende vermogen voor beide subs kan leveren?
        Zoiets bijvoorbeeld.
        "2x 700W 8 Ohm stereo output (RMS)" is bijna mooi.
        Twee subs op een gebridged versterker aansluiten zal of 16 of 4 Ohm worden (afhankelijk van hoe je ze aansluit).
        Die 8 Ohm mono output wordt hem dan al niet (altans niet zinvol).

p.s. vergeet een crossover of luidsprekermanagementsysteem ook niet... ;)
        Last edited by BT-Studio; Tuesday-02-02-2016, 15:01.

Comment

Working...
        X