Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Monitors: best budget set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Monitors: best budget set?

Beste mede DJ's,

Ik ben op zoek naar een degelijke speakerset (DJ monitors) voor thuis om te gebruiken ic.m. met mijn Numark Mixtrack Pro 3. Ik heb de oude hobyy van mixen kort geleden opgepakt en wil daarom niet meteen een fortuin uitgeven aan m'n eerste set. Ik heb de volgende kandidaten op het oog:

1) Mackie CR3 Creative Reference
    http://www.bax-shop.nl/home-audio-sp...productreviews

2) Numark N-Wave 360
    http://www.bax-shop.nl/home-audio-sp...oren-set-van-2

3) Hercules XPS 2.0 80 DJ
    http://www.bax-shop.nl/studio-monito...productreviews

Op online reviews komt de Mackie CR3 regelmatig als 1 van de beste budget opties en heeft voor mij momenteel een lichte voorkeur. Ik draai voornamelijk hardcore/hardstyle dus een goed bass is een must. Zijn er mensen met ervaring met bovenstaande sets die mij kunnen helpen met de keuze?
    Bij voorbaat (veel) dank! :D

NB: Kan ik deze monitors ook kan aansluiten op mijn PC om ze derhalve te gebruiken als zowel PC als DJ speakers?. Dit is geen must, want ik kan ze ook direct aansluiten op de Numark Mixtrack Pro 3.
    Last edited by DJ Endo; Sunday-14-02-2016, 18:18.

Over de kwaliteit kan ik je niets vertellen.
    Maar je kan ze wel op je PC aansluiten door middel van een mini jack naar RCA kabeltje.
    http://www.bax-shop.nl/jack-rca/dap-...pkabel-3-meter

Marcel.

Comment

die mackies kunnen misschien wel een van de betere in dat budget zijn maar als bass zeer belangrijk is
      kan dat wel tegen slagen bij alle 3, vermits hun laagste frequentie tussen 60 en 80 hz ligt wat niet laag is

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
        die mackies kunnen misschien wel een van de betere in dat budget zijn maar als bass zeer belangrijk is
        kan dat wel tegen slagen bij alle 3, vermits hun laagste frequentie tussen 60 en 80 hz ligt wat niet laag is
        Ok met het oog op de lage frequenties zou de Reloop ADM-5 actieve DJ monitor set http://www.bax-shop.nl/studio-monito...#specificaties een goede optie zijn?

Specificaties:

actief
        uitvoer: 2 x 30 W RMS
        frequentierespons 35 Hz – 20 kHz
        S/N Ratio: >75 dB
        impedantie: 8 Ohm
        bass woofer 13.34 cm, tweeter 2.54 cm
        afmetingen: 232 x 320 x 180 mm (DxHxB)
        gewicht: 5 kg per speaker
        Last edited by DJ Endo; Monday-15-02-2016, 00:24.

Comment

ùijn fout in mijn vorige post ben ik 1 belangrijke zin vergeten....

en dat advies geld bij elke soort luidsprekers.

ga zelf luisteren in de winkel, wij kunnen niet zeggen welke luidspreker het geluid weergeeft dat jij zoekt.

want elke persoon heeft een andere mening van wat goed klinkt.

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
            ùijn fout in mijn vorige post ben ik 1 belangrijke zin vergeten....

en dat advies geld bij elke soort luidsprekers.

ga zelf luisteren in de winkel, wij kunnen niet zeggen welke luidspreker het geluid weergeeft dat jij zoekt.

want elke persoon heeft een andere mening van wat goed klinkt.
            Thanks ga ik morgen doen maar enig advies vooraf kan nooit kwaad :D. Bedankt voor de reacties en ik laat nog wel weten wat het geworden is :)

Comment

Ik heb vandaag de Mackie CR4 set gehoord en was behoorlijk onder de indruk. Echter zoals al aangegeven door mavrickmp, viel de bass wat tegen. Ik ga dus vanavond de Reloop ADM-5 actieve DJ monitor set bestellen. Deze gaat ruim lager dan de Mackie CR4 en ik kan letterlijk geen slechte review vinden van deze monitors.

Mocht iemand dit lezen en denken NIET doen hoor ik het graag, anders gaan ze zo op bestelling :D.

Comment

Iets waar ik niet aandacht, maar als je de makie echt beter vond kan je op termijn misschien een actief monitor subje er bij te pakken dat geeft altijd betere bass dan een 2 weg spreker.

Comment

@mavrickmp : Ik heb in de winkel van de 3 setjes die ik in de openingspost heb genoemd enkel de Mackie kunnen beluisteren. De mid en high tonen kwaliteit was top, alleen zoals gezegd alleen de bass was wat mager. Ik hoop (en denk) dat vanwege de (flink!) lagere Hz van de Reloop ADM5 (35 vs 70/80!) het geluid qua bass wel naar mijn smaak zal zijn.

Uiteraard was ik vandaag precies op het bezorgmoment van de speakers niet thuis dus heb ze morgen pas :sad: . Zal morgen een review met jullie allen delen.
                  Last edited by DJ Endo; Wednesday-17-02-2016, 17:04.

Comment

De eerste ervaringen met de Reloop ADM-5 zijn zeer positief. Ten eerste zijn ze qua uiterlijk (naar mijn smaak) prachtig. Mat zwart hout aan de buitenkant en een glimmende voorkant met de duidelijk aanwezige subwoofers. Ze zijn in vergelijking met bv. de Mackie CR4 aan de grote kant maar zeker niet overdreven. Ook ideaal is dat er 2 * 4 nopjes bij zitten die je onder iedere speaker kan plakken waardoor de speaker niet direct op bv je bureau staat en dus de vibraties worden opvangen.

Ik heb geen referenties m.b.t. DJ Monitors aangezien het mijn eerste set is maar het geluid is echt geweldig. Hoe hard je ze ook zet het geluid blijft in low-med-high zeer zuiver. De bass is heerlijk. Het vermogen van de monitors is ook in orde; op halve belasting nadert het al het niveau van "buren bellen politie i.v.m. geluidsoverlast" :p. Al met al een uitstekende set DJ monitors met een flinke bang(/bass) for the buck! :cool:

Comment

Working...
                    X