Announcement

Collapse
No announcement yet.

PC speakers direct op DJ Controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PC speakers direct op DJ Controller

Ik zou graag willen weten hoe mijn controller aangesloten kan worden op luidsprekers.

Het betreft hier de logitech X530 boxjes 5.1 luidspreker.
    Serato Reloop beatmix 2 Controller.
    Ik heb 1 boxje met een witte stekker in de subwoofer zitten.
    Ik heb 3 kabeltjes (een zwarte, oranje en groene) Waarvan de groene en de oranje achter in de computer zitten.
    Ik heb Virtual DJ 8 demo (instellingen staan op luidspreker en headphone).
    Ik krijg muziek uit boxen met alleen de usb kabel van de dj controller, maar bij een beetje gebruik gaat mijn linker box af en toe ruizen.

Een Hama Kabel Jack RCA? Kan ik daar wat mee? 3.5mm en 1.5 meter.

Instellingen aanpassen in Virtual DJ en kabeltje toevoegen aan subwoofer?

Wie kan mij helpen?

Ik heb een dergelijke setup. Mijn werkende oplossing: sluit de kabel voor je 2 Rear Speakers (in mijn geval de zwarte, moet je even checken voor je Logitech X530) NIET aan op je PC. Nu gebruikt Serato als het goed alleen je 2 Front Speakers en subwoofer wat naar mijn mening de optimale setting is. Heeft je Controller een ingebouwde geluidskaart kun je die gebruiken voor het previewen van songs, zo niet kun je je hoofdtelefoon aansluiten op de ingang waar de kabel voor je 2 Rear Speakers normaliter inzit gebruiken.

Succes.

Comment

Originally posted by DJ Endo View Post
      Ik heb een dergelijke setup. Mijn werkende oplossing: sluit de kabel voor je 2 Rear Speakers (in mijn geval de zwarte, moet je even checken voor je Logitech X530) NIET aan op je PC. Nu gebruikt Serato als het goed alleen je 2 Front Speakers en subwoofer wat naar mijn mening de optimale setting is. Heeft je Controller een ingebouwde geluidskaart kun je die gebruiken voor het previewen van songs, zo niet kun je je hoofdtelefoon aansluiten op de ingang waar de kabel voor je 2 Rear Speakers normaliter inzit gebruiken.

Succes.
      Thanks voor je berichtje, maar snap hem nog niet helemaal. Ik heb zeg maar van die kleine kabeltjes. Die moeten per se in de pc. Moet ik dan een soort blokje hebben? Kan dat kwaad. Niet dat ik die boxjes in eens opblaas ofzo.

Mijn controller heeft een ingebouwde geluidskaart, klopt!

http://bin.snmmd.nl/m/m1eyr7awtj3t.jpg

Comment

Even of ik het goed begrijp.
        Je wil een surround (5.1) set op een stereo uitgang (Serato Reloop beatmix 2) aansluiten?
        Ja dat zou met dat blokje (foto) kunnen (al wordt het dan niet in eens surround:)).

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Even of ik het goed begrijp.
          Je wil een surround (5.1) set op een stereo uitgang (Serato Reloop beatmix 2) aansluiten?
          Ja dat zou met dat blokje (foto) kunnen (al wordt het dan niet in eens surround:)).
          Nu we toch bezig zijn .... Als je met een dergelijk blokje je 5.1 set op je controller aansluit en je Master Out dus via de controller laat lopen benut hij dan de subwoofer wel? Want lijkt me dat die normaliter aangestuurd wordt door de (in mijn geval) 5.1 geluidskaart van de PC.

Comment

Vermoedelijk gaat dan de linker kanaal naar links voor en echter en naar center of de woofer en de rechter kanaal naar rechts voor en achter en naar center of de woofer.
            Kortom, alle speakers zullen het wel doen maar wat voor geluid je hebt?

Comment

Working...
            X