Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker werkt niet meer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker werkt niet meer

Hallo,

Samen met mijn vrienden hebben wij een bar gemaakt waar wij af en toe kunnen zitten.
    Natuurlijk mocht de muziekinstallatie niet ontbreken. Deze bestaat uit een Yamaha versterker, Jamo subwoofer en LIFE luidsprekers.
    Misschien niet een ideale combinatie, maar voor ons werkte het prima.

Zaterdag hadden wij een feestje. Op een gegeven moment viel de muziek uit. Een vriend van mij ging kijken en zag dat de versterker aan de bovenkant vochtig/nat was. Daarnaast was hij erg warm en er kwam een brandlucht vanaf.
    Vandaag heb ik de versterker getest en hij ging niet meer aan. Daarna heb ik hem opengemaakt.

Ik zal allereerst zeggen dat ik er weinig tot geen verstand van heb waar de onderdelen in de versterker voor dienen.
    Wel zag ik een zekering zitten die naar mijn idee nog helder was en er geen brandplekjes o.i.d. op zaten.
    Ook zag ik een bruinkleurie plek zitten die er uitzag als een brandplek.

Kunnen jullie op basis van deze informatie conclusies trekken of de versterker kapot is of eventueel nog gemaakt kan worden?

Ik hoor het graag!

nee, dat is op basis van deze informatie natuurlijk volstrekt onmogelijk. Als je wilt weten of ie gemaakt kan worden, ga ermee langs een reparateur....

Comment

wellicht een foto van de binnenkant van de versterker? Dan kunnen we er wellicht iets mee.

En anders inderdaad of laten maken, of een nieuwe.

Comment

Oke, prima. Ik heb 2 foto's geplaats via Dropbox, hopelijk kunnen jullie er wat mee!

Comment

hmm, is dat "vlekje" op dat zwarte blokje naast de zekering (ik geloof een relais) water? ik vermoed dat er water o.i.d. in gevallen is, en dat dat kortsluiting heeft veroorzaakt.

Als je kunt (laten) vinden welk onderdeel / welke onderdelen er stuk zijn, is het redelijk eenvoudig te maken waarschijnlijk. Je zult voor jezelf de afweging moeten maken of je hem wil laten onderzoeken/repareren, of dat je een andere koopt. dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat reparatie ongeveer gaat kosten, wat de nieuwprijs was, hoe oud hij is, en hoe goed hij nog werkte. Maar ik denk dat het opzich wel te repareren moet zijn.

Comment

Bedankt voor de reactie! Ik ga het even overleggen met onze groep en dan kijken wat de beste oplossing is.
            Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het de moeite waard is om te repareren, proberen kan natuurlijk altijd.
            Het gaat trouwens om een Yamaha HTR-2064

Comment

Working...
            X