Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset huisfeesten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset huisfeesten

Beste allemaal,

Al een tijdje verhuur ik voor een scherpe prijs een geluidsset aan studenten voor huisfeesten. Het ging een korte tijd goed met de verhuur, omdat de voornaamste andere verhuurder voor huisfeesten (de universiteit zelf) een sterk verouderde geluidsset had die nergens naar klonk. (20-30 jaar oude Dynacord set). Zelf heb ik ook verre van kwaliteit in huis, ik maak gebruik van 3 actieve 12 inch Devine toppen op statieven. De uitstraling van deze boxen is echter veel beter en ze klinken (voor de gebruikelijke house muziek) beter dan de oude dynacord set van de universiteit.

Recentelijk heeft de universiteit echter haar geluidsset vernieuwd, ze maken nu gebruik van twee Dynacord A112's i.c.m. een Lab.Gruppen versterker. Deze set verhuren zij voor 40 euro (50 euro met licht). Nou kan ik daar absoluut niet tegen op met mijn set en daarom raak ik klandizie kwijt. Ik voel mij nu verplicht om ook een nieuwe set aan te schaffen. Mijn Devine set heb ik al terugverdiend met de verhuur en ik wil dit geld plus het geld van de verkoop van deze set gebruiken om een nieuwe set aan te schaffen. Ik zou daarom graag wat advies willen over welke set ik eventueel kan aanschaffen. Ik wil sowieso terug naar twee speakers (aangezien de meeste huurders geen behoefte hebben aan een derde t.o.v een meerprijs), actief of passief maakt me niet uit, de speakers moeten degelijk zijn, tegen een stootje kunnen, hoog en laag krachtig (mid maakt minder uit, ik ga toch geen subs erbij kopen). Ik heb helaas geen auto en in de omgeving zit geen grote muziekwinkel om eventueel speakers te kunnen beluisteren. Daarom vraag ik hier om jullie hulp.

Ik dacht zelf aan een tweedehands kwaliteitsversterker + 2x nieuwe EV ZLX-115 speakers. Ik heb echter gehoord dat deze in het laag nogal te wensen overlaten. Hebben jullie nog goede suggesties voor een degelijke set met een hoop laag en hoog voor de weergave van housemuziek? Mijn budget is ongeveer 1000 euro voor twee speakers en een versterker of twee actieve speakers.

p.s. Subs zijn vaak niet gewenst i.v.m. geluidsoverlast.

Edit: Het is trouwens erg belangrijk dat de speakers op hoger volume niet schel gaan klinken (de devines vind ik veel te schel), omdat mensen vaak dicht op de speakers staan.

Heb zelf goede ervaringen met de DAP X-serie.
    Pak de X15 met een goede versterker en het liefst nog een eq/ processor, en je hebt een aardig setje, waar toch wel wat laag uit komt.

Tweedehands zijn ze vaak voor goede prijzen te vinden.

Comment

Daar wordt er helaas geen enkele van aangeboden op marktplaats. Wat vind je van de dB Cromo 12 of ALTO TS115W?
      Last edited by Sunnie; Monday-29-02-2016, 20:14.

Comment

Even doorsparen voor,

Deze veelzijdige actieve DXR 12 luidspreker is eenvoudig door te koppelen en in verschillende setups te gebruiken. Dankzij de grote 12-inch woofer heeft deze luidspreker een behoorlijk breed frequentiebereik.

Ik zou geen ElectroVoice nemen daar Dynacord componenten/speakers gebruikt die door EV worden gemaakt.
        Wil je een tree hoger in geluidskwaliteit neem dan de speakers van bovenstaande link.
        Last edited by WoodenHenry; Tuesday-01-03-2016, 15:47.

Comment

Zijn die speakers niet een beetje overkill voor huisfeesten? Het draait vooral om het volume en de 'bass' voor mijn klanten. Mijn voornaamste punt is dat de Devine's veel te schel zijn op hoge volumes, daarom wil ik graag iets anders.

Comment

Waarom zou de yamaha overkill zijn?

Als het wordt gebruikt zonder sub, gewoon een 15 inch pakken.
            Zelf ben ik niet zo'n fan van plastic kastjes, de meeste houten kasten klinken toch net wat warmer (vind ik).

Betreffende die X15, gewoon even geduld hebben, staan er regelmatig op.

Comment

Het is ook vooral een kwestie van risico vs. opbrengst. De huurprijs ligt heel laag, ik weet niet of het mij het risico waard is om deze speakers in te zetten op een huisfeest en er (enorm) dronken mensen tegen de speakers aan staan te leunen. Probeer daarnaast maar eens studenten 650 euro te laten aftikken als er een speaker stuk gaat. Ik denk dat het de Alto TS215 wordt, professionele uitstraling, 15 inch en niet zó duur dat ik het risico wel wil nemen om ze in te zetten bij dergelijke feestjes. Ik let daarnaast op je X-15 suggestie, ik heb er inderdaad goede verhalen over gehoord. Bedankt voor je hulp.

Comment

Originally posted by Sunnie View Post
                Zijn die speakers niet een beetje overkill voor huisfeesten? Het draait vooral om het volume en de 'bass' voor mijn klanten. Mijn voornaamste punt is dat de Devine's veel te schel zijn op hoge volumes, daarom wil ik graag iets anders.
                Je schrijft dat je klandizie kwijt raakt doordat de nieuwe Dynacord set veel beter is/klinkt dan jou Devine set.
                Zorg dan in ieder geval dat je iets nieuws koopt wat beter is/klinkt dan die Dynacord set, bv. de genoemde Yamaha set.
                Last edited by WoodenHenry; Wednesday-02-03-2016, 22:30.

Comment

Ik heb een paar Behringer 115D's besteld en binnengekregen, deze voldoen echter niet aan mijn eisen (was te verwachten) qua geluidsdruk. Ik ga ze inwisselen voor 1. Yamaha DBR15 of 2. RCF ART315. Ik neig meer naar de Yamaha's vanwege de diepere frequentierespons. Is er nog iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, anders ga ik ze deze week bestellen. :)

Comment

ja. ga nou eerst luisteren voordat je weer blind gaat bestellen....

Comment

Als bax-shop op een locatie zat die ook een beetje normaal bereikbaar is voor de rest van het land, was ik dat zeker gaan doen :)

Comment

Als je wel was gaan luisteren weet ik wel haast heel zeker dat je nu de Yamaha's al in je bezit zou hebben.

Comment

Ik heb ervaring met de br15 icm een yamaha powermixer.
                          De speakers gaan luid en met een klein beetje eq klinken ze erg leuk! Superdiep gaan ze niet maar ze zijn zeker fullrange bruikbaar. Laatste keer dat ik ze gebruikt heb was in een zaaltje van 8 bij 20. Was meer dan genoeg. Ook in een andere ruimte (15 bij 15) waren er geen problemen.

Comment

Investeer in een treinkaartje of autorit naar Goes, zul je geen spijt van krijgen. Wij gingen destijds langs om voor de zekerheid toch maar even naar de Devine's en Behringers te luisteren om uiteindelijk met een setje TrueSonics thuis te komen. Speakers koop je niet van een plaatje en zo heb je ook nog een leuk uitje naar Zeeland.

Comment

Het verhaal van 76-er kan ik zeker beämen! Binnenstad van Goes is ook leuk gezien te hebben ;)

Comment

Working...
                              X