Announcement

Collapse
No announcement yet.

100V luidspreker switch

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 100V luidspreker switch

Hallo

Ik heb een 100V installatie, dwz 100V luidsprekers aangesloten op een 100V versterker
    Nu wil ik op een andere plaats evenzo enkele luidsprekers (100V) voorzien, maar ik heb maar 1 uitgang op de versterker
    Zou dus een switch willen plaatsen (evt met geluidsregeling?), maar ben niet zeker welke switch ik hiervoor kan gebruiken
    Of kan ik een switch hebben waar ik beide sets kan laten spelen maar door volumeregeling de ene stiller en de ander luider kan zetten ?
    Kan iemand me daarbij helpen.
    Luidsprekers zijn 4Ohm
    Bedankt alvast, evt met link waar ik dat online kan bestellen
    groeten Tim

Timtim,

Wat je zegt 100v installatie en luidsprekers van 4 Ohm, dat rijmt niet met elkaar.
    Bij een 100v installatie hebben de luidsprekers een eigen transformator om de 100V om te zetten naar lagere spanning welke geschikt is voor de eigenlijke luidspreker.

Geef ons het merk en type van alle onderdelen en dan kunnen we een advies geven.
    Er zijn wel zeker geluidsregelaars voor 100v systemen.
    Kijk hier eens rond: http://www.bax-shop.nl/geluid-pa/100-volt-systeem

Ik kan geen regelaars vinden op de Bax site, maar als je google op 100v-volumeregelaars heb je er zo enkele gevonden.

Marcel.

Comment

Hallo

Ik heb luidsprekers Bose 360p series II.
      Dus ik wil ze los van elkaar laten spelen (dus 1 werken en een ander niet) en evenzo als dat kan beide laten spelen maar dan het volume van elk verschillend laten weergeven.
      Maar mijn 100installatie heeft maar 1 uitgang dus daarom wil ik er een bakje tussenplaatsen
      Bedankt als je me hierbij evenkan info geven en evt link waar ze te koop zijn
      Alvast bedankt !
      groeten Tim

Comment

2 van bv. deze,

(link van andere aanbieder daar bax deze niet bied)

Comment

Hallo
          Ok hiermee kan ik volume regelen van 1 luidspreker (wat ik an sich al kan vanuit de versterker), maar hoe kies ik tussen 2 aparte luidsprekers elke er moet spelen
          Ik heb maar 1 uitgang dus heb ik toch ook soort switch nodig ?
          Bedankt voor hulp
          Tim

Comment

Je hebt voor elke speaker zo'n regelaar nodig. Dan is het mogelijk elke speaker volledig apart in te stellen op volume.
            Dus bv 10 speakers.......10 regelaars.
            De versterker stel je dan in op het max. volume wat totaal moet kunnen worden weergegeven.

Comment

Working...
            X