Announcement

Collapse
No announcement yet.

linken electro voice speakers (4x top - 2x sub)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• linken electro voice speakers (4x top - 2x sub)

Beste forumleden,

Ik heb gezocht naar een antwoord op mijn vraag zowel op Google als op de Bax-website. Mocht het er alsnog tussen staan, mijn excuses.

Mijn vraag:Ik wil graag 2x EV ELX115p (actief),EV 2x ELX118P (actief-sub) en 2x EV ZLX15P (actief) gaan gebruiken in een opstelling.
    Ik zou graag de ELX 115's op 'de dansvloer' hebben en de ZLX 15's wat verder weg. Nu is de vraag, hoe kan ik dit het beste aansluiten en in welke volgorde?

aansluitingen op tops: IN 1, IN 2 en LINK OUTPUT
    aansluitingen op sub: Input en LINK OUTPUT

Mixer -> sub -> top -> top
    Mixer -> top -> sub -> top

Of elders???

ik hoop op een goed antwoord!

Ik zou voor de elders gaan.

Wat je heet beste resultaat op zal gaan leveren is een speakermanagment controle systeem.
    Voorkeur gaat dan naar een minimaal 2x in en dan 6x uit.

Op deze manier kan je namelijk elke speaker voorzien van het signaal wat nodig is maar nog belangrijker. Je kan de toppen die halverwege de zaal staan ook wat in signaal delayen en wat zachter zetten.
    Hierdoor krijg je als je dat juist doet een veel mooier en gelijkmatiger geluid.

Comment

Bedankt voor je reactie, het is nu even om te proberen of dit voldoende is voor de huidige ruimte etc, een SCS kunnen we dan alsnog aanschaffen. is het wel mogelijk op de manieren die ik aangaf en zo ja, welke is dan het beste?

Groeten,
      Lorenzo

Comment

Ik ga altijd eerst naar de sub en dan naar de toppen die met een tussen paal op de sub's staan en zo naar de luidsprekers die er achter staan.

Comment

Working...
        X