Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serie of parallel ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Serie of parallel ?

Hallo,

Ik heb even een vraag ik heb 2x de devine d600 versterker en 6x de devine trono 15 8ohm.

Nu zit het zo als je de Verster in bridge mode zet kan die 8ohm aan en volgensmij 1000 watt.
    Maar nu wil ik graag die 2 versterkers in bridge mode zetten en dan op ieder 3 speakers op aansluiten.
    Nu is parallel geen optie omdat dan de Verster in de beveiliging slaat omdat die te warm word door dat je 3 speakers op 1 kanaal aansluit.
    Maar zou ik de speakers ook in serie kunnen zetten zodat het wel goed gaat of werkt het dan niet ?

Gr haiko

Bridged: 1x 1080W 8 Ohm stereo output (RMS)
    3x 8 Ohm in serie is dus 24 Ohm. (Blijft dan niet veel van de vermogen over)
    Zal iets van 360W per speaker zijn ongeveer (wat wel mooi is).
    Kan dus wel. :)
    Last edited by BT-Studio; Monday-14-03-2016, 10:06.

Comment

Aaahh zo werkt dat dus. Ik wist dat je bij een parallel schakeling van bijvoorbeeld 8 dan naar 4 gaat enz enz.
      Maar ik dacht ooit een keer te lezen dat als je ze in serie schakeld dat de weerstand gelijk blijft.

Maar niet dus ��

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
        Bridged: 1x 1080W 8 Ohm stereo output (RMS)
        3x 8 Ohm in serie is dus 24 Ohm. (Blijft dan niet veel van de vermogen over)
        Zal iets van 360W per speaker zijn ongeveer (wat wel mooi is).
        Kan dus wel. :)
        Er blijft nog veel minder vermogen over 1080W bij 8 ohm zal ongeveer 350W bij 24 ohm zijn.
        Bij 3 speakers in serie is dat dus ongeveer 115 Watt per speaker.

Comment

Je hebt gelijk. Per versterker dus :) en inderdaad 115W per speaker.

Comment

Dus eigenlijk kan je gewoon beter de Versterker ik normale modus zetten (stereo) en dan 2 boxen per kanaal aansluiten dus 4 ohm per kanaal ?

Comment

Twee speakers (8 Ohm parallel = 4 Ohm) zal dan iets van 270W per speaker zijn.
              ◦2x 540W 4 Ohm stereo output (RMS)

Comment

Working...
              X