Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze bose systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuze bose systeem

Hey allen.

Aangezien ik wel al wat licht heb voor mee te werken en ik nog geen echt pa systeem heb deze vraag.

Ik ben nogal een bose fan mijn living word vergezeld door een bose sundtouch 30

Nu wou ik een pa systeem kopen en ik dacht meteen aan de bose l1 systemen

Ik had onlangs de kans om te luisteren naar de l1 model 1s met b2 basmodule en ik was zeer onder de indruk

Ik ging meteen eens rondsnuffelen online en toen kwam ik de f1 systemen tegen

Mijn budget is rond de 2000 euro en nu twijfel in

Om het feestje waar ik was werd er 1 l1 model 1s en 1 b2 bass gebruikt en dat was zeker voldoende voor wat het was

Alleen dacht ik als ik stereo zou gaan zit ik wel erg boven mijn budget

Heb je bij de l1 voldoende met 1 staaf

En ook dacht ik om misschien een l1 model 1s met een f1 bas te koppelen!
    Is dit mogelijk?

En is dat een goede keuze de l1 model 1s samen met een f1 bas

Of zou je eerder gaan voor de 1 f1 812 met 1 f1 bas

Alleen denk ik dat het minder nodig is om stereo te hebben met de l1 dan met de f1 812

Jullie gedachten zouden welkom zijn

Bedankt en groeten Tycho

Wat is je doelgroep?
    Wat zijn de gemiddelde feestjes?
    Muziek Stijl?

Comment

doelgroep meestal jonge mensen die van wat house houden
      soms een feestje voor 30-50 jarigen met wat rock

zelf ben ik een grote basliefhebber en de bedoeling is dat je de bas kunt voelen

Comment

Dan lijkt me het erg sterk dat je dat gaat halen met de genoemde bose subjes..
        Voor voelbare bassen komt er toch meestal wel een stevig subje kijken.

Zelf ben ik niet zo'n erge fan van dubbele 12 inch kastje, aangezien een enkele 15 inch eenzelfde oppervlakte heeft als het aankomt op luchtverplaatsing.
        Dan nemen we de andere parameters nog niet eens mee uiteraard. Ook mis je vaak toch wat diepte bij de meeste kleinere subs (puur natuurkunde).

Voor 2000,- en de tot nu toe genoemde eisen, zou ik eens tweedehands gaan kijken.
        Neem per kant een 12 inch topjes met 15/18 inch topje, en gaan.

Heb zelf een DAP X setje, maar dit is uiteraard niet de meest compacte oplossing :rolletjes:
        Maar wel een betaalbare, en voor het geld zeker een goed klinkende.

Nog een tip:
        kijk niet teveel naar die "line array" marketing trucjes en dergelijke.

Comment

Tycho,

Bose L1 systemen zijn bedoeld voor entertainers, one-mans show bands enz. dus om het geluid instrument/microfoon van 1 artiest te versterken. Bij meerdere artiesten op het podia worden dan ook vaak meerdere L1 systemen gebruikt. De insteek van Bose met dit systeem is dat het geluid daar waar de artiest zich op het podium bevind wordt versterkt.
          Bij meerdere systemen ontstaat dan automatisch het stereo effect.

Het F1 systeem is in principe bedoeld als volwaardig PA systeem, 2x een top/sub combinatie maakt nl. een complete PA.
          Zie het als de opvolgers van de Bose Panaray 802 en 502. Dit is een passief systeem dus zonder ingebouwde versterkers. Het F1 systeem daarentegen is voornamelijk een aktief systeem dus met ingebouwde versterkers.

Verder zou ik zeggen, ga eens ergens luisteren naar het Bose F1 systeem maar ook naar andere top/sub combinaties om zo te kunnen oordelen welke geluidssmaak bij jou het beste past.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
            Tycho,

Bose L1 systemen zijn bedoeld voor entertainers, one-mans show bands enz. dus om het geluid instrument/microfoon van 1 artiest te versterken. Bij meerdere artiesten op het podia worden dan ook vaak meerdere L1 systemen gebruikt. De insteek van Bose met dit systeem is dat het geluid daar waar de artiest zich op het podium bevind wordt versterkt.
            Bij meerdere systemen ontstaat dan automatisch het stereo effect.

Het F1 systeem is in principe bedoeld als volwaardig PA systeem, 2x een top/sub combinatie maakt nl. een complete PA.
            Zie het als de opvolgers van de Bose Panaray 802 en 502. Dit is een passief systeem dus zonder ingebouwde versterkers. Het F1 systeem daarentegen is voornamelijk een aktief systeem dus met ingebouwde versterkers.

Verder zou ik zeggen, ga eens ergens luisteren naar het Bose F1 systeem maar ook naar andere top/sub combinaties om zo te kunnen oordelen welke geluidssmaak bij jou het beste past.
            Oké ik begrijp het nu al wat beter bedankt zal inderdaad eens moeten luisteren naar andere merken ook al ben zo iemand die bepaalde merken voorkeur geef XD

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
              Dan lijkt me het erg sterk dat je dat gaat halen met de genoemde bose subjes..
              Voor voelbare bassen komt er toch meestal wel een stevig subje kijken.

Zelf ben ik niet zo'n erge fan van dubbele 12 inch kastje, aangezien een enkele 15 inch eenzelfde oppervlakte heeft als het aankomt op luchtverplaatsing.
              Dan nemen we de andere parameters nog niet eens mee uiteraard. Ook mis je vaak toch wat diepte bij de meeste kleinere subs (puur natuurkunde).

Voor 2000,- en de tot nu toe genoemde eisen, zou ik eens tweedehands gaan kijken.
              Neem per kant een 12 inch topjes met 15/18 inch topje, en gaan.

Heb zelf een DAP X setje, maar dit is uiteraard niet de meest compacte oplossing :rolletjes:
              Maar wel een betaalbare, en voor het geld zeker een goed klinkende.

Nog een tip:
              kijk niet teveel naar die "line array" marketing trucjes en dergelijke.
              Voelde mijn broek toch wapperen de laatste keer ik de 2b hoorde

2de hands is oké voor mij maar ik vind het altijd moeilijk om naar zo'n dingen te zoeken de gewone websites in België zoals 2dehands.be en zo vind ik niet zo handig omdat je niet echt goede filters hebt voor licht en geluid dingen het is met die domme categorieën en dan blijven scrollen tot je iets tegenkomt wat dan ook meestal stokoude passieve boxen zijn

Weet jij misschien een goede site voor belgie

Bedankt tycho

Comment

Marktplaats? is misschien wel Nl maar als de afstand meevalt.
                Kijk eens wat rond, kom je wat tegen, zoek het dan eens op internet op.

Merken zoals RCF, db technologies etc. staat veel over geschreven.

Dat je broek wappert, is misschien wel leuk en aardig, maar wat voor ruimte?
                Hoeveel persoenen?
                Hoever stond je er vanaf?

En danig heb ik liever wat laag dat je echt kunt voelen (60 Hz) inplaats van broek gewapper.

Comment

Working...
                X