Announcement

Collapse
No announcement yet.

active speakers aansluiten op behringer XENYX X1222 usb. mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• active speakers aansluiten op behringer XENYX X1222 usb. mengpaneel

Hallo lezers.

Ik heb een Behringer xenyxx x1222 usb mengpaneel.
    Nu ben ik in overweging om de Behringer B115MP3 actieve luidspreker aan te schaffen (2 stuks).
    Ik zou echter graag willen weten hoe ik deze op de mengtafel moet aansluiten.
    Of moet dit via de cross over? ( Behringer 2/3 way model cx2310). Deze is tevens in bezit.

Ik hoor graag jullie reactie!

Lynn.
    Last edited by Lyn; Monday-21-03-2016, 16:34.

En wat zou die crossover moeten doen?

Gewoon met XLR kabels aansluiten.
    Last edited by BT-Studio; Monday-21-03-2016, 16:56.

Comment

Dank BT studio voor je antwoord. In welke in/ uitgang van het mengpaneel zou ik deze dan in moeten pluggen?

Comment

Main out (zijn volgens mij ook de enige XLR uitgangen ;)).

Comment

Oke ik zie t.nu zou ik er nog graag een extra actieve sub bij willen plaatsen. Waar Plug ik die dan nog in? Ik heb op het paneel 2 xlr main out mogelijkheden. Niet meer.enig idee?

Comment

Dat zal afhangen van wat voor active sub je neemt.
            Er zijn waarop je bij uitgangen van je mixer aansluit en van daaruit verder naar de speakers gaat (vaak met een ingebouwde crossover).
            En ander zou je mooi die cx2310 er voor kunnen kunnen gebruiken.

Comment

Bedankt voor je antwoord BT studio. Kom er zeker een eind mee.
              Is er iemand die ervaring heeft met deze speakers Behringer B115MP3 actieve luidspreker RMS vermogen in Watt:
              750 - 1499 Watt . Mag ik er een beetje power van verwachten alsmede een goed geluid?
              Ik sta in overweging ze aan te schaffen namelijk.

K zou graag wat ervaringen erover lezen.

Alvast zeer bedankt!:)
              Last edited by Lyn; Tuesday-22-03-2016, 00:36.

Comment

Hallo BT studio.

Ik vraag me nu alleen nog even het volgende af;
                De speakers gaan op het mengpaneel main out in.(lins en rechts) .
                Waar Plug ik dan de Cross over in op het mengpaneel?

Alvast dank voor t meedenken!!

Groet Lyn

Comment

Een crossover (als je die gebruikt met een sub) gaat tussen de mixer en de luidsprekers.

Comment

Oke, dat weet ik. Het gaat er net even om waar ik de Cross op de mixer inplug.?dus Cross over gast waar in op de mixer?

Comment

Main out.

Comment

Oke dank je. Dan doe ik de speakers neem ik aan ook in de crossover, aangezien ik maar 2 opties heb voor main out.
                        Kortom alles ( 2 speakers en sub ) in crossover. Crossover op Main out van mixer. Klopt dit?
                        Heb je tevens enig idee welke speakerkabels ik het beste kan gebruiken bij de Behringer B115D? Wil in ieder geval 10 meter.

Super bedankt voor het meedenken!

Comment

Mixer Main Out > Crossover Inputs.
                          Crossover High outputs naar je (input 1) speakers en Crossover sub out naar je sub.
                          Alles met XLR kabels aansluiten. (5 stuks dus)

Comment

Dank dank! Ik bedoel meer van welke dikte/kwaliteit. De ene kabel kan meer verstouwen dan de andere toch? En met t oog op de speakers vsn 750-1499 Watt, vroeg ik me af wat voor dikte kabel hiervoor t beste zou zijn.

Comment

Signaal wat door deze kabels gaat is van line niveau (dus niet die 750+ watt).
                              Aangezien deze speakers actief zijn (ingebouwde versterker) is dat allemaal intern al geregeld.
                              Kwaliteit van deze kabels is wat je er voor over hebt ;)

Comment

Working...
                              X