Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krk rokit 6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krk rokit 6

Beste

Reeds 4 jaar trotse bezitter van 2 Krk rp6 g2 + 10sub, vorig jaar 1 rp weg voor herstelling, volledige amp assembly vervangen (duur). Sinds gisteren heeft de 2de rp6 dezelfde symptonen.

Mijn vraag aan jullie, is het de moeite om deze nog te laten herstellen ? Mijn interesse gaat uit naar 2 nieuwe rp10 g3, maar dan is die 10s wat overkill toch ? Of 2 nieuwe rp 6? Of rp8 ( heb al reviews gelezen dat de combi van rp8 en 10s niet zo een evenwichtig geluid heeft..

Graag jullie ervaringen en advies
    Mvg Niels

Persoonlijk zou ik ( als het toch weer perse de krk moet zijn ) voor de rp 5 of 6 gaan. Zeer zeker met de sub erbij.

Maar ondertussen is er ook een enorm aanbod gegroeid aan goede en niet al te dure monitor speakers.
    Misschien de moeite om eens op een dag naar bax te gaan. Hebben al een enorm aantal monitoren staan die je echt naast elkaar kan beluisteren en kan vergelijken.

Comment

Beste

Gezien mijn woonlocatie is het wel tijdje rijden tot aan de shop.

Ik ben op de hoogte van het DSP die krk toepast, die de echte monitoreigenschappen wat verminderen. Maar aangezien ik geen dj/producer intenties heb en de speakers enkel gebruik voor het betere luisterwerk (waar het beetje dsp wel leuk is) blijf ik het liefst bij krk. Mag ik u mening vragen over de nieuwe krk rp10 G3 ? Deze staan nu serieus in korting en hebben al een tijdje mijn interesse, of hebben deze geen meerwaard tov nieuwe rp6 + 10s.

Mvg Niels

Comment

Hallo Verbruggheniels,

Ik heb een kennis van mij die de KRK RP10 G2 gehad heeft (2 stuks). Deze waren rond de 25 kilo en heel erg groot, te groot. Hij heeft ze om deze reden ook weer verkocht omdat hij ze bijna nergens kon plaatsen of neerzetten. Op een normaal bureau tafel met 1 Computer scherm, toetsenbord en muis kom je ze al (vind ik) moeilijk kwijt.

Ik vind dat de KRK RP10 G2 een gebalanceerd geluid hebben, en geen diepe/'punchy' bass. Maar dat komt omdat ik meer van het evenementen 'Bass' houd. (10 dubbel 18" V-audio subs ;) )
        Ik weet niet hoe de 'Lage Tonen' op de KRK RP10 G3 klinken, want deze heeft een andere Bandpass poort dan de KRK RP10 G2.

In dat geval zou ik zoals Ronnie zegt, 2 krk 5-6 inch toppen pakken met een 10" sub eronder. Kom je veel makkelijker kwijt en dit zou mij persoonlijk meer bevallen (moet ik wel even erbij zeggen dat ik de krk sub 10" nog nooit heb gehoord). Ik houd nu eenmaal van de 2 monitors en 1 subwoofer setup omdat ik dit zelf beter vind klinken.

Ik zou je ook aanraden om te gaan rijden. Als je 2 boxen van +/- 900 euro wilt aanschaffen, of de KRK 5-6's met een 10" sub van ook +/- 900 euro, is het het toch wel waard om even te gaan rijden?

Veel succes!

Gr.

Comment

Ik ga deze namiddag eens kijken en luisteren, voor 900 euro is het idd de moeite eens 3 uurtjes in de auto te zitten. Alvast dank voor het advies.

mvg Niels

Comment

Terugkoppeling voor de geinteresseerden: krk kon mij eigenlijk niet meer bekoren na het horen van andere monitors, zelfs de vxt serie niet. Na mijn gevoel uitgelegd te hebben en de drang naar iets "stevigers" uiteindelijk in de PA afdeling belandt, daar vertrokken met de k10 van QSC.
            Last edited by verbruggheniels; Thursday-14-04-2016, 21:43.

Comment

Working...
            X