Announcement

Collapse
No announcement yet.

Doorlussen van speakers + versterker info 8ohm/4ohm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doorlussen van speakers + versterker info 8ohm/4ohm

Geachte,

Heb al enkele topics gelezen ivm doorlussen van luidsprekers.
    Echter heb ik er nog enkele vraagjes over.

Informatie over huidige set:(BEHRINGER)

2 subs Behringer B1800X PRO (de1600 watt versie)
    2 subs Behringer B1800X PRO (de1800 watt versie)

2 tops b1520 pro (8ohm)

2 fullrange Behringer Eurolive VP2520 (met optie om nog 2 bij te kopen)
    (4ohm) RMS belastbaarheid in Watt 500 - 749 Watt Piekbelasting in Watt 1500 - 3000 Watt

Ik ben van plan om volgende versterker aan te kopen:
    Behringer iNUKE NU12000DSP

RMS-vermogen (4 Ohm) 2x 3400 Watt
    RMS-vermogen (8 Ohm) 2x 1700 Watt

Als ik het goed voorheb en je sluit aan 1zijde van de versterker een speakon in naar je sub, en via de output van de sub naar een andere sub input.
    Wordt de 8ohm dus 4 ohm?

Dus bij speakers van 8ohm is dit opzich geen probleem dan gaan deze naar 4 ohm.

Hoe kan ik dit combineren met speakers/topkasten die 8ohm hebben en 4 ohm) Kan ik 1 kanaal van een versterker op 4ohm laten, en het andere op 8ohm?

Dit aangezien ik van bovenvermelde versterker er 2 wil aanschaffen, en 1 gebruiken voor de subs en 1 voor de topkasten/fullrange.
    Indien dit geen goed plan is, gebruik ik best een huidige versterker voor de 4ohm boxen?.

Eveneens heb ik maar 2 uitgangen op mijn controller (naar een versterker toe), echter kan ik dit oplossen als ik van dj controller (gemini 4gvg) naar een mengtafel ga met voldoende stereo uitgangen..

Alvast bedankt voor de info

Met vriendelijke groet

Jonas

Voor je huidige set heb je voldoende aan twee versterkers met een crossover (het liefst een processor).
    Om echter een Inuke 12000 te halen voor je set is overkill (al geloof ik er niks van dat de inuke deze vermogens levert).

Voor je subs kan je het beste een versterker nemen die rond de 2X 1200 Watt op 4 Ohm levert.
    Topjes een versterker die 2X 400 Watt levert op 8 Ohm.

Neem hierbij een dcx2496 en zo kan je de set netjes inregelen.
    Een High-pass filter is nog een van de belangrijkste zaken, al helemaal aangezien de behringers niet subjes zijn die bepaald laag gaan.

Kijk eens voor een synq 2k2 of iets dergelijks voor het laag, voor de tops gewoon een palladium van dap.
    Heb niet bepaald goede dingen gehoord over de Inukes van kennissen..

PS: had er over heen gelezen dat je nog de Vp2520 kastjes had staan, om deze bij de versterker van de tops erbij te zetten is niet slim.
    je komt dan op een impendantie van 2,66 Ohm, een impendantie waar maar weinig versterkers in het budget segment mee kunnen werken.

Comment

Working...
    X