Hoi muziekliefhebbers!
Ik ben al een tijdje aan het snuffelen om een PA (front house) te kopen voor mijn band. Al veel fora gezien maar helaas nog niet de fijne antwoorden gezien die me helpen. Vandaar de zoveelste post over 'welke set moeten we kiezen"? Wat gegevens:
- voor ongeveer 200-250 personen publiek (binnen en buiten)
- budget voor 2 subs + 2 tops max 3000,-
- band bestaat uit zang, drum, bas, gitaar, viool, accordeon en banjo
- daarnaast ook leuk als ik andere bands kan uitversterken (set dus geschikt voor meerder muziekstijlen)
- voorkeur voor compacte set aangezien dit in mijn stationwagentje moet passen.
Ik kijk nu naar :
- HK PRO12A top + PRO18A sub
- EV ELX112P top en EV ELX118P sub
- DB Flexsys F12 top en DB SUB 05D
Wat voor SPL en Wattage wordt als vuistregel aangehouden voor een publiek van 250 man (band, geen DJ!)? Wat vinden jullie van bovenstaande sets? Alternatieven?
Alle comments en hulp welkom. Bedankt!
Ik ben al een tijdje aan het snuffelen om een PA (front house) te kopen voor mijn band. Al veel fora gezien maar helaas nog niet de fijne antwoorden gezien die me helpen. Vandaar de zoveelste post over 'welke set moeten we kiezen"? Wat gegevens:
- voor ongeveer 200-250 personen publiek (binnen en buiten)
- budget voor 2 subs + 2 tops max 3000,-
- band bestaat uit zang, drum, bas, gitaar, viool, accordeon en banjo
- daarnaast ook leuk als ik andere bands kan uitversterken (set dus geschikt voor meerder muziekstijlen)
- voorkeur voor compacte set aangezien dit in mijn stationwagentje moet passen.
Ik kijk nu naar :
- HK PRO12A top + PRO18A sub
- EV ELX112P top en EV ELX118P sub
- DB Flexsys F12 top en DB SUB 05D
Wat voor SPL en Wattage wordt als vuistregel aangehouden voor een publiek van 250 man (band, geen DJ!)? Wat vinden jullie van bovenstaande sets? Alternatieven?
Alle comments en hulp welkom. Bedankt!
Comment