Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mobile DJ Set, 2x actieve 15inch +/- 1000 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mobile DJ Set, 2x actieve 15inch +/- 1000 Watt

ik ben van plan om 2 actieve 15inch +/- 1000 watt luidsprekers aan te schaffen, maar kan geen goede keuze maken.
    zal het voornamelijk gebruiken als Drive-inn Show ( DJ), in een zaal voor minimaal 50 tot 250 personen

Optie 1 :

QSC KW152 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Optie 2 :

De PRX715 van JBL is een potige fullrange luidspreker, die een relatief laag gewicht combineerd met een stevige 15 inch woofer en 1500 Watt versterking. Te gebruiken als vloermonitor en ruim voorzien van M10-punten.

Optie 3 :

De DB Technologies LVX 15 is een actieve luidspreker die uitgerust is met een 15 inch woofer. Deze luidspreker kan een serieuze maximale geluidsdruk genereren en is daarom prima als FOH-luidspreker in te zetten.

Optie 4 :

HK Audio Linear 5 L5 115 FA koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Optie 5 :

Pioneer Pro Audio XPRS 15 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Welke optie raden jullie mij aan ?

Actieve set of passieve set ?

graag zie ik jullie reacties/tips tegemoet

Het beste word waarschijnlijk naar de winkel gaan en verschillende configuraties beluisteren en zelf oordelen, want wat wij je ook aanraden, geluid is een persoonlijke belevenis. Buiten dat je zegt voor minimaal tussen de 50 en de 250 personen in een zaal dus dan heb ik de vraag is het 50 waar je voorlopig voor gaat optreden of 250? Er is namelijk een groot verschil zeker als je wapperende broek niveaus wenst. Nog een paar tips (enkel maar een mening):

- Actief (passieve sets zijn toch wel wat passe qua gebruiksgemak enz.)

- 2 x 15 inch? 15 inch is erg lekker voor veel laag maar nu niet de meeste geschikte speakers voor de hogere en middentonen (kan het weten vroeger toen ik niet goed wist wat te kopen zat ik met 2x15 inch frontspeakers). Ik denk voor het aantal mensen dat je wilt bereiken je beter af bent met een leuke set van 2 toppen en 1 (of 2) subs. Zo bereik je goed de hoge en middentonen met de kleinere top speakers (die meer geschikt zijn voor deze tonen) en komt het laag volledig tot zen recht uit een paar goede subs). Ofte in plaats van noch mossel noch vis met 2 frontspeakers van 15 inch, beter een leuke set die in balans perfect tot zen recht komt.

- Wattage maakt niet echt uit belangrijker is het SPL. Liever 150 watt met 130 SPL dan 1000 watt aan warmte met 110 SPL.

- Vind je budget best wel leuk als ik kijk naar de speakers die je opnoemt denk ik dat je al een leuk setje kan aanschaffen (ik zie toch per speaker gemiddeld 1000 euro dus ik neem aan dat je budget regio 2000 zit?)

Nu goed mijn keuzes met dat budget zouden zijn:

Het Flexsys Event System is een actieve luidsprekerset van dB Technologies. De set bevat twee Flexsys F10 actieve luidsprekers en twee SUB 05D actieve subwoofers. De set is ideaal om een groter publiek te bespelen.

of

HK Audio L.U.C.A.S koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Nu goed zoals ik zei in het begin, naar de winkel en zelf beluisteren en oordelen maar ik zou wss. de flexsys nemen als ik iet degelijk wens voor een 200 tal man in een zaal (buiten komt het wss. wat tekort met zulke nummers maar je eerste keuzes ook denk ik).
    Last edited by SqueeZr; Tuesday-10-05-2016, 19:58. Reason: verbetering leestekens

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post

- Actief (passieve sets zijn toch wel wat passe qua gebruiksgemak enz.)

Nu goed mijn keuzes met dat budget zouden zijn:

Het Flexsys Event System is een actieve luidsprekerset van dB Technologies. De set bevat twee Flexsys F10 actieve luidsprekers en twee SUB 05D actieve subwoofers. De set is ideaal om een groter publiek te bespelen.

of

HK Audio L.U.C.A.S koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Waarom zou actief per se makkelijker zijn? In mijn ogen is het wat makkelijker als je combikabels hebt voor alles, maar dat is nu waarschijnlijk niet het geval.
      Je legt voeding en signaal naar je luidsprekers, met een goed amprack(je) leg je maar een kabel naar elke luidspreker (zelfs nog 1 voor een hele sub-top set).
      Heb zelf een lab f10000q kopie in een 4he rack met een processor, en dit mag je toch compact en makkelijk noemen.

Uiteraard ieder zijn eigen smaak, maar om te zeggen dat het passe kwa gebruiksgemak gaat me te ver.

Ook over de genoemde sets, met de set van db technologies en de H&K ga je de 200 man niet halen.
      De db tech set misschien net, maar verwacht geen stevig volume, wat deze dagen bij velen muziek stijlen toch wel gewenst is.

Met een budget en deze eisen kom ik zelf enkel op een tweedehands passieve set (of actief).
      is genoeg te vinden over dergelijke sets, en ga ik dus nu even weinig over zeggen.

Of je haalt twee goede topjes en je spaart voor wat subs, en in dit geval zal je je eisen wel bij moeten stellen.

Comment

Actief of passief?
        Voor beide valt wat te zeggen en dan is het dus meer persoonlijke voorkeur dan dat je echt kan zeggen dat de ene of de andere beter is.

Alleen ik geloof niet dat je met 2 toppen in dit segment of eigenlijk welke dan ook echt een goede oplossing kan bieden voor 250 personen.
        Je moet al behoorlijk knappe toppen hebben als je een voor 100 personen wil gaan werken zonder er iets van subs of andere oplossing onder te gaan planten.

De minst slechte volgende optie zou dan inderdaad zijn dat je of nu voor 2 leuke toppen neemt en later dus de bijbehorende subs aan schaft of nu kiest voor een wat goedkopere sub top oplossing.

Comment

bedankt voor de reacties, ik was niet duidelijk in mijn verhaal, ik ben idd van plan om 2 tops te halen en door te sparen voor 2 subs....
          Ik ben op zoek naar een top van minimaal 15inch , Prijs per top ligt rond de 1000 a 1500 euro.

Comment

Dan zou je eens kunnen informeren bij Brooklyn audio, staat een heel topic over op een ander forum.
            Onderschat het niet, BA is al een aantal keren vergeleken met echte topmerken.

Waarom per se 15 inch?

Comment

Working...
            X