Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCF 8003 (MK2) vs DB Sub18H

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RCF 8003 (MK2) vs DB Sub18H

Een 2-ledige vraag
    Is er al een release date van de RCF 8003MK2 bekend? Deze zou na vertragingen deze lente moeten beschikbaar worden

Heeft er iemand ervaring met de sub 18 H van DB technologies? Prijs komt in de buurt van de 8003. Door het hybride design zou deze iets verder moeten dragen. Is de output en druk vergelijkbaar met de 8003?

Eventuele andere aanraders in deze prijsklasse?
    Ik ben op zoek naar een stel subs die echt doorduwen en een voelbare bass geven.

Indien de 8003MK2 te lang uit blijft zou ik mss voor de sub18H opteren, tenzij er echt wel een merkbaar verschil op zou zitten in het nadeel van de DB.

Nu nog de 8003MK1 te kopen vind ik wat lullig als je dan volgend jaar met een oud model zit.

Persoonlijk zou ik niet voor de Db technologie gaan.
    Ik heb ze gehoord en ja ze gaan behoorlijk hard en klinken Ondanks hybride en 18 inch verrassend strak.

Het probleem is meer de Service. Of eigenlijk het ontbreken ervan als er wat mis is. Echt een enorm drama. We hebben zelf verschillende conflicten gehad met Db en dat is nog steeds niet opgelost zoals afgesproken.

Daarnaast. Als je 16 speakers van het merk hebt en met een 40% is gezijk vraag ik me af hoe betrouwbaar het is.

Kortom. Laat het gewoon voor wat het is en schaf het zeker niet aan.

Wij zijn ons nu in ieder geval aan het oriënteren op een goed alternatief. Al verschillende opties bekeken en tot op heden verrast door D.A.S. zowel wat goedkopere tot echt top segment word geleverd door het merk. Maar ook andere merken staan nog op het lijstje om eens te gaan bekijken en beluisteren natuurlijk.

Comment

Ik heb je verhalen hier al gelezen ja. Kocht je rechtstreeks bij DB aan? Anders moet je dealer je gewoon garantie geven. Los daarvan niet prettig als je materiaal niet betrouwbaar is, maar anderzijds zijn er veel mensen die geen problemen hebben.

Welke reeks van DAS heb je in gedachten? Ik vind al niet direct een dealer, buiten op 2u van huis.. geef mij maar iets bekender en meer mainstream.

Ik sta ook open voor alternatieven, maar gezien RCF en DBTechnologies net een goede reputatie hebben leek me dat wel prijs/kwaliteit in orde te zijn.
      Ik wil geen prul woofertjes maar gewoon dat er een dik geluid staat.

Heb je ze al met de 8003 kunnen vergelijken? Of bv met je S09, hoe klinkt de 18H daarmee in vergelijking?
      Last edited by BSS; Wednesday-11-05-2016, 14:54.

Comment

Van wat ik weet, zijn de versterker modules en uiteraard veel drivers van db tech gelijk aan die van rcf.
        Ook hoor ik dat de versterkermodules zeer slecht bestand zijn tegen schokken (of dit onderhand is opgelost weet ik niet).

Wat is eigenlijk het budget?
        Doelgroep?
        Kompleet systeem of enkel subs?

Comment

heb nog 6x mackie srm450 dus voorlopig opzoek naar voldoende subgeweld
          budget is +-8000 euro

wil een mannetje of 400 kunnen voorzien van voldoende bass, fuifvolume.
          Voorkeur voor actief, inprikken en gaan. Of ik moest een kant en klare kick-ass passieve set vinden.
          Met uitbreidingsmogelijkheid.

Complete systemen mag ook, dan verkoop ik mijn mackies eventueel, maar dan ga ik weer een streep duurder uitkomen vrees ik.

Comment

Zag laatst op marktplaats een passieve brooklyn audio set voorbijkomen voor zo'n prijs volgensmij. Ging om 4 sub 2 top incl amprack.

Nederlands merk waar genoeg over staat geschreven op een amder forum.

Comment

Zo betrouwbaar is db niet meer.

Jacky ( oud forum lid ) heeft ookal een defecte dva s09 gehad
              Collega bedrijf heeft al een dvx d12 gehad waar de amp module van defect is als ook een spontaan gescheurde laag driver van een dvx d12.

D.A.S is wel een merk wat toch al wat langer in omloop is. Ook grotere installaties levert in het echte top segment. Stond ook gewoon op de messe in Frankfurt. Komt uit Spanje.

In een heel ver en grijs verleden wel een paar kleine speakertjes van gehad en daar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.

Waar wij naar kijken is de das avant en das action serie. Maar ook een artec 500 serie had erg verrassende compacte topjes.
              Als je echt een vergelijkbare sub wil ( of ja eigenlijk beter dan de dva s09 en de sub18h ) dan zou ik de avant 118a nemen.

Is actief, gaat redelijk laag voor een hybride systeem ( als je een enkele hebt per kant ) en echt strak en hard.
              Harder, iets inleveren op strak ( niet gek veel ) dan zou de dubbele action 218a kunnen nemen. Echt ongekend hoe veel power hier uit komt en deze gaat ook een aangenaam stukkie lager als je er maar 1 per kant neemt. Helaas dus wel weer net een stukkie minder strak.

Voor beide geld, neem je er 2,3,4 per kant dat ze uiteraard nog wat lager halen en ook nog harder gaan.

Comment

Dat BA spul interesseert me niet. Veel te duur, waardoor het niet handig is om in te zetten op kleinere feestjes.

DAS vind je nergens in een winkel dus dat wordt ook moeilijk, en welke service heb je dan als er iets kapot gaat.

Ik zoek gewoon een leuke 18" sub waarbij je met 4 stuks toch een aardig voelbare bass krijgt. Ik lees veel lovends over de rcf8003 dus dan zal dat voor mijn kleine tot middelmatige verhuurklussen vast wel volstaan.
                Als die DB sub 18H ongeveer hetzelfde presteert, en dan nog een stukje verder draagt door het hybride ontwerp lijkt me dat wel interessant. Ze hebben ook leuke topjes dus kan je ook weer fijn bij 1 merk blijven.

Comment

Zolang het werkt is er niks aan de hand.

Enigste nadeel bij Db is dus. Zolang het werkt.

Andere opties. Qsc, Yamaha

Comment

Hoe wordt dat nu eigenlijk gedaan, stel dat je een 8000 te besteden hebt (kan ook wat meer zijn).
                    Ga je dan naar een bax/andere grote muziekwinkel/... en staan daar systemen opgesteld om te vergelijken?
                    Of moet je alle leveranciers zelf om een demo vragen?

Want het gaat hier niet om een simpel topje te vergelijken, die kan je overal wel beluisteren. Maar dus iets grotere systemen, maar ook weer geen voetbalstadion line array...

en dan bedoel ik ook luisteren in een grote ruimte, niet in een hoekje van de shop zelf.

Comment

Dit is dus net het segment van hmmm lastig.

Echt groter kan je inderdaad een demo aanvragen.
                      Kleiner is een Shop inderdaad al snel voldoende

Maar zit je er tussen in dan zou je naar een demo dag kunnen. Er zijn verschillende bedrijven die zo nu en dan een demo dag hebben voor dit segment.

Sales all heeft regelmatig demo dagen (komt tegenwoordig de dva en dvx vandaan voor Nederland) maar er zijn er genoeg meer.

Ook met open dagen en bijvoorbeeld een beurs als de Messe is het wel mogelijk om redelijk goed de wat grotere setjes te beluisteren zonder meteen een complete line array nodig te hebben.

Zo zijn wij toen der tijd ook aan Db gekomen.

Open dag bij Bax. Apparte tent met een tiental verschillende sets die je gewoon om en om kon beluisteren

Comment

Ben wel benieuwd of 4 mackie's zoiets gaan bijhouden.
                        2 per kant lijkt me het echte maximum gezien de horizontale afstraling van 90 graden.

Comment

Geld om nog 4 RCF-achtige toppen te kopen moet ik dan eerst weer even verdienen.

Ik vind overigens dat de mackies toch nog steeds erg luid gaan hoor, en ik hou wel van veel bass :)

Er zal vast wel veel beters dan de mackies te koop zijn, maar eigenlijk elke klant die ze huurt is verbaasd over de output, en over de klank nog nooit iets negatief gehoord. Vanaf een bepaald moment is het gewoon "goed genoeg" voor de meeste feesten en fuiven.

Maar goed, ik wou dus eigelijk de 8003 kopen, maar normaal gezien zou de MK2 binnenkort uitkomen. Dus ben daar een beetje op aan 't wachten.
                          Tenzij de sub18H +- even goed is..

Comment

Working...
                          X