Announcement

Collapse
No announcement yet.

semi-vaste outdoor installatie voor paardrij-piste

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• semi-vaste outdoor installatie voor paardrij-piste

Hey allemaal,
    geen idee of dit het correcte topic is, maar verwijs me anders even door aub.

Afgelopen weekend was ik aangesteld om het geluid te voorzien bij een dressuur-wedstrijd.

Enerzijds om een omroeper ruiters te laten aankondigen via draadloze micro, anderzijds om in de hogere proeven muziek te voorzien waarop ruiters hun proef moesten rijden (een zogenaamde kür).

Hiervoor ben ik afgelopen weekend materiaal gaan huren.

Men is echter van mening dat, gezien het aantal keren men dit soort evenementen op deze locatie organiseert, men misschien beter opteert om te investeren in eigen materiaal.

Kunnen jullie mij hierin adviseren?

Er zijn 2 wedstrijd-pistes, 1 binnen en 1 buiten, waar men afhankelijk van de weersomstandigheden de geluidsinstallatie voor wenst te gebruiken.

De afmetingen van een piste zijn 60m x 20m.

We zouden opteren om in beide pistes vaste bekabeling en vaste beugels op te hangen en dan afhankelijk van het weer de speakers te monteren in de binnen- of buiten-piste.

Afgelopen weekend heb ik gewerkt met 6 passieve speakers, aangestuurd door een versterker.
    Indien mogelijk zou het handig zijn mochten de 6 speakers per paar afgeregeld kunnen worden qua volume.

Bijkomend een extra speaker om naar het publiek te richten is ook zeker een verbetering!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Is een 100Volt systeem niet handiger? Dan hang je in de binnen én buitenpiste een lus met luidsprekers, en hoef je alleen maar te kiezen welke lus je gaat gebruiken. (zelfs beide is dan een optie, en handig als omroepsysteem) En voor een beetje muziek en publiek kan je dan een standaard setje met fullrange toppen bijzetten gericht op het publiek.

Comment

Originally posted by john View Post
      Is een 100Volt systeem niet handiger? Dan hang je in de binnen én buitenpiste een lus met luidsprekers, en hoef je alleen maar te kiezen welke lus je gaat gebruiken. (zelfs beide is dan een optie, en handig als omroepsysteem) En voor een beetje muziek en publiek kan je dan een standaard setje met fullrange toppen bijzetten gericht op het publiek.
      Bax had me ondertussen idd voorgesteld om de Monacor IT-100TW te gebruiken. Ik vind echter zo'n hoornluidsprekers meestal kwalitatief niet echt super.
      In vergelijking met de 12" passieve Martin Audio speakers die we de laatste keer gehuurd hebben weet ik niet of we met deze speaker zelfs in de buurt komen?

Ik vermeld er wel graag bij dat ik zelf geen ervaring heb met 100V systemen.

Comment

Nee ik zou ook niet voor de bovengenoemde Monacor gaan.

Onderstaande 100 Volt (set van 2) speaker zal het kwa klank een heel stuk beter doen en is ook beter geschikt voor muziek.
        Uitgaand van de piste-maten zou ik om elke piste 8 speakers plaatsen. Ingeval van 2 pistes dus 16 speakers = 8 van onderstaande sets.

De WX502B is een 2-weg allround luidspreker met handige montagemogelijkheden. Deze luidspreker leent zich prima voor in showrooms of horecagelegenheden. Als 8 Ohm luidspreker te gebruiken, of als 100 V systeem. Per set van 2.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
          Nee ik zou ook niet voor de bovengenoemde Monacor gaan.

Onderstaande 100 Volt (set van 2) speaker zal het kwa klank een heel stuk beter doen en is ook beter geschikt voor muziek.
          Uitgaand van de piste-maten zou ik om elke piste 8 speakers plaatsen. Ingeval van 2 pistes dus 16 speakers = 8 van onderstaande sets.

http://www.bax-shop.nl/opbouw-100v-l...wart-set-van-2
          Bedankt voor je toevoeging WoodenHenry.
          Enige opmerking die ik heb is dat ik veiligheidshalve beter voor de outdoor-variant ga kiezen:

http://www.bax-shop.nl/opbouw-100v-l...door-set-van-2

Verder adviseerde Bax mij intussen onderstaande versterker:

http://www.bax-shop.nl/zone-mixer/mo...er-met-4-zones

Iemand hier bemerkingen bij?

Is het interessant om de 8 speakers in paren te kunnen afstellen qua volume als de speakers netjes verdeelt zijn over de piste?
          (ik zie 4 zones gespecifieerd staan bij de versterker)

Comment

Lijkt mij een uitstekende keuze. Met de 4 zones zijn dan met 4 speakers per zone volledig op geluidssterkte in te stellen.
            2 zones voor de binnenbak en 2 zones voor de buitenbak.
            Ja de outdoorvariant is de betere keuze. Het verschil in prijs mag geen probleem zijn.
            Succes.

Comment

Working...
            X