Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Externe Geluidskaart heb ik nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Externe Geluidskaart heb ik nodig?

Hallo,

Binnenkort wil ik graag 2x KRK Rokit 6 G3 gaan bestellen.
    Alleen weet ik dus niet echt wat voor externe geluidskaart ik nou hiervoor nodig heb.

Wil ze kunnen regelen net zoals mijn mengpaneel (JBSystems Premium) die ik nu heb.
    Zodat ik het volume van mijn Koptelefoon (ATH-M50) ook makkelijk kan bedienen net zoals het volume van de Monitors zelf.
    Ze worden dan gewoon aangesloten op mijn game pc.

Verder ga ik dan nog een beetje produceren in FL Studio, of gewoon lekker muziek luisteren. :)

Dus een geluidskaart met volume regelaar en appart hoofdtelefoon aansluiting en regelaar.
    Zoiets bijvoorbeeld.
    Of deze.
    Last edited by BT-Studio; Thursday-19-05-2016, 09:37.

Comment

Hoe is de geluidskwaliteit van de Focusrite Scarlett 2i2 vergeleken met de Presonus AudioBox iOne en de M-Audio M-Track MKII?
      Lees namelijk veel goede verhalen over de Focusrite.

Comment

Ook prima. :)

Comment

Focusrite is een prachtig apparaat!

Comment

Ik zit nog steeds te twijfelen. Wat nou als ik later toch de KRK 10S Subwoofer erbij wil gaan kopen.
            Kan ik dit dan nog aansluiten op de Focusrite Scarlett 2i2, of heb ik dan een ander nodig met meer uitgangskanalen?

Comment

Ook die kun (en moet) je op gewoon een stereo (2) uitgangen aansluiten (de Rokit 6 zullen dan op de 10S worden aangesloten).

Comment

Top dan weet ik genoeg :)

Comment

Hey, ik heb echt precies deze setup al sinds 2.5 jaar. Ik heb sinds 1.5e week ook de KRK 10s erbij gekocht (2e) hands.

De 2i2 geeft goede kwaliteit voor de prijs, maar heeft ook een paar nadelen. Je MOET je boxen allemaal uitzetten voor je de usb interface unpowered, anders krijg je een ongelooflijk doffe knal uit je speakers, spanningspiek wanneer power van de usb connector af gaat. Vrij irritant als je een 2.1 set hebt, ik moet dus elke keer aan de achterkant 3 knoppen switchen. Verder als je statisch bent geladen en aan de volume knop van de 2i2 zit hoor je ook geknetter. Ik heb deze nu altijd op 3/4e open staan en zit er niet meer aan en gebruik gewoon windows voor volume.

Verder wel heel tevreden, zou wel mopads halen om je speakers op te zetten.

Ervaring met subwoofer: Je mist zeker lows van 25-50Hz met de RP6, zeker als je soms ook nog een filmpje ofzo wilt kijken waar je mee wilt trillen zijn de 10s het zeker waard. Verder kan je de 10S echt heel zacht zetten, dat ding geeft echt een gigantisch volume!

Comment

Ben er nog steeds niet over uit. Na veel review's gelezen, gezien en gehoord te hebben. Blijken de JBL LSR305 een betere keuze te zijn.
                    Alleen nu ben ik bang dat ik te veel lows ga missen aangezien het maar 5inch woofers zijn.
                    De Krk rokit's hebben betere low's. Alleen op het mid en high gebied is het een stuk minder vergeleken met de JBL LSR305's.

Verder heb ik een kleine kamer van 2 bij 3 meter. Dus een subwoofer is waarschijnlijk ook geen optie.

Comment

Heb je ze zelf gehoord?
                      Verkijk je niet op inch.
                      Luister naar geluid met je oren ;).
                      En eh, een goed geluid begint (hoe raar het ook klinkt) bij een goede kamer (akoestiek).

Comment

Heb ze beluisterd via deze test. Met een Audio Technica M50 koptelefoon.
                        Zelf beluisteren in de winkel gaat het niet worden voor mij helaas.
                        Kwa akoestiek heb ik waarschijnlijk gewoon een standaard kleine kamer.

Alleen mijn hoogslaper en de trap hiervan zou problemen kwa akoestiek kunnen opleveren denk ik.

Heb een paar foto's gupload van mijn kamer.

foto's
                        Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

test https://www.youtube.com/watch?v=9oFwIyxSKjY

Comment

Ja ja. Leuk zo'n test :)
                          Als je 1 van deze speakers goed kent (hoe die echt klinkt) zou je er iets mee kunnen doen.
                          De akoestiek van je kamer zal vooral door de omvang bepaald worden en de plaats waar je de speakers neerzet.
                          (Beste zou misschien zijn om je bureau tegen de muur onder de hoogslaper te plaatsen.)
                          Om eerlijk te zijn, denk ik dat het weinig uitmaakt welke je neemt.
                          Om goede bas te horen zou ik gewoon de AT M50 gebruiken.

Comment

Originally posted by Fearox View Post
                            Ben er nog steeds niet over uit. Na veel review's gelezen, gezien en gehoord te hebben. Blijken de JBL LSR305 een betere keuze te zijn.
                            Alleen nu ben ik bang dat ik te veel lows ga missen aangezien het maar 5inch woofers zijn.
                            De Krk rokit's hebben betere low's. Alleen op het mid en high gebied is het een stuk minder vergeleken met de JBL LSR305's.

Verder heb ik een kleine kamer van 2 bij 3 meter. Dus een subwoofer is waarschijnlijk ook geen optie.
                            Dan heb je de LSR 305's nog niet goed beluisterd denk ik. Kom eens langs als je in de gelegenheid bent om de JBL's naast de KRK's te luisteren. De JBL's kunnen meer laag produceren als zowel de RP5 en RP6.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
                              Dan heb je de LSR 305's nog niet goed beluisterd denk ik. Kom eens langs als je in de gelegenheid bent om de JBL's naast de KRK's te luisteren. De JBL's kunnen meer laag produceren als zowel de RP5 en RP6.
                              Zijn er nog andere vestigingen van Bax-shop in Nederland waar je studio monitoren kunt beluisteren? Of is dit alleen mogelijk in Goes?

Comment

Working...
                              X