Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan ik krk speakers aansluiten op mijn pc/laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe kan ik krk speakers aansluiten op mijn pc/laptop

Hallo, mijn vraag is hoe ik krk rokit 6 speakers op mijn laptop kan aansluiten (via xlr), moet ik dat met zon audio interface doen? Ik wil wel balanced geluid en zuiver. Ik heb veel op internet gezocht en snap er eigenlijk niks van, ik ben ook niet zo'n technische producer, hopelijk kan iemand mij helpen.
    Mvg

Als je de boel perse balanced wil aansluiten is een audiointerface met balanced uitgangen wel zo handig.
    Of je moet gaan knoeien met DI-Boxen (stereo), maar ik zou gelijk voor een goede audiointerface gaan.

Maar als de kabel lengtes niet zo lang zijn (+6mtr bijvoorbeeld) voegt het niet zo veel toe.

Comment

Wil je gebalanceerd signaal naar je KRK, zie onderstaande link.

Vereeuwig uw idee waar u ook bent met deze PreSonus AudioBox USB geluidskaart. De PreSonus AudioBox USB is een stevige geluidskaart, die niet van plastic is gemaakt maar van metaal.

Mag het ongebalanceerd zijn, klik....

Behringer UCA202 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

of
      Zeer kleine USB interface met zowel analoge als digitale in- en uitgangen. Perfecte geluidskwaliteit en zeer compact en kan daarom echt overal mee naartoe genomen worden.

Comment

Mijn CI Audio Interface van Steinberg doet het prima! Kost ook niet zo veel.

Comment

Ik neem aan dat jouw laptop binnen drie meter afstand van jou en je speakers staat, een gebalanceerde uitgang is dan dus een overbodige luxe. Het verschil tussen een gebalanceerd en ongebalanceerd aangesloten speaker zal je bij deze afstanden niet merken, omdat de ruis die door de ongebalanceerde kabel ontstaat nihil is.

Comment

Helemaal met Bas eens. Balanced wordt in veel te veel zaken volledig onnodig gebruikt (beetje zelfde als hoger samplerate en bitdepth verhaal).
            Als je voorkomt dat de kabel onderweg verstoringen oppikt (dus niet naast ander kabels, vooral stroom kabels leggen) is er niks mis met unbalanced.
            En voor beide (gebalanceerd of ongebalanceerd) geld dat de boel goed aarden vaak nog meer helpt. :)

Comment

Working...
            X