Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plaatsing PA op Trailer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Plaatsing PA op Trailer

Heeft iemand ervaring met veel buiten optredens?
    Ik werk met 4x18 inch HK Audio Pulsar (per stuk 600 watt actief op 120/129dB) en 2x 15 inch Hk audio pulsar (per stuk 1000 watt actief op 120/129dB). Daarnaast nog 2x 12 inch Hk audio pulsar (per stuk 1000 watt actief op 120/129dB) maar deze wil ik als monitor gebruiken.

Is het verstandig om het gewoon full stack neer te zetten. 2x sub + 1x 15 inch per kant? Of is het verstandig om 4 subs over gehele breedte van de Trailer te zetten en op de uit einde de 15 inch topjes er op te plaatsen.

Daarnaast heb ik een keuze van 100hz en 120hz op de sub. Mij is verteld door een kennis dat je de sub (zeker buiten) altijd op 100hz moet zetten, waarom kon hij mij niet uitleggen. Klopt dit?

Trouwens ik kies voor de 15 inch ipv de 12 inch omdat ik bang ben dat ik veel bas verlies buiten. Ook al gaat de set gebruikt worden door Orkestband zangers.

Ik heb minstens 1 keer in het jaar een minimarathon waar wij een trailer lenen van een bedrijf maar goed ontopic ik doe meestal twee subs dacht 15 inch en dan op de hoeken van de trailer heb ik dan een dubbele 12 inch kast staan van 500/600 watt volgens mij en daar voorzie ik dan een plein van muziek.
    Muziek hoeft meestal niet zo hard vanwege zo'n commentator maar met een warming up moet de muziek harder en dan merk ik wel dat ik eigenlijk te weinig aan geluid heb maar dan maak ik er ook wel een soort festival van:) dus als je op iedere hoek een 2 19 inch hk's neerzet dan moet dat denk ik wel genoeg zijn voor mid en hoog voor laag moet je je eigen gevoel maar volgen.

Comment

Working...
    X