Announcement

Collapse
No announcement yet.

brandlucht bij aanzetten apparatuur (DJ-set)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• brandlucht bij aanzetten apparatuur (DJ-set)

Ik heb een eigen Drive-in Show bestaande uit een Dap-versterker (P1600), 2 JBL Full Range speakers, een mengpaneel (Berhringer DX2000USB DJ mixer USB-2000) en 2x Pioneer CDJ-400. ALs ik alles aansluit en vervolgens aanzet dan ruik ik/men een brandlucht. net alsof er iets aan het doorbranden is.

Mijn apparatuur zit vrij in een ombouw d.w.z. dat er ze niet opgesloten zitten en dus lucht genoeg krijgen. Mijn versterkers zitten in een open flightcase en daarvan liggen er 2 op elkaar waarvan de bovenste altijd alleen aan staat.

Ik heb wel eens gehoord dat de brandlucht van de kabels (Speakon-kabels) kan komen omdat deze wrijving geven of zoiets.

Kan het zijn dat mijn versterker aan het doorbranden is ??

Het is wel zo dat als ik ga testen het soms zo is dat mijn linkse aansluiting op het mengpaneel (kanaal 3) het geluid meer echo is en dat je dan brandlucht ruikt....je hoort wel muziek maar de zang is meer een space-geluid dan helder. Op een ander kanaal (zelfde cd-speler) is het geluid wel goed.....

Zou mijn mengpaneel het aan het begeven zijn.........

Wie o wie wil en kan mij hiermee helpen en alvast super bedankt voor je tijd en hulp

Dat wordt snuffelen aan apparatuur. ;)

Comment

Hoe oud is je apparatuur? Al een gedacht aan schoon maken van de binnenkant?
      Het kan namelijk door stof binnenin komen

Comment

Brandlucht ontstaat meestal in de voeding van een apparaat, de eindversterker of gedurende overbelasting van de speakers.
        Zoals jij het omschrijft denk ik aan een voedingsprobleem.

Comment

Working...
        X