Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke draadloze microfoons?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke draadloze microfoons?

wij zijn een 5 stemmige zanggroep en zingen met close miking en orkestbanden.
    Tot op heden zingen we bedraad maar wij zouden graag draadloos willen gaan. Er is ontzettend veel keus in draadloze sets maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Wie heeft er advies? we willen dus 5 handzenders met ontvangers, niet te duur, want geen budget maar wel geschikt voor zang, dus geen presentatiemicrofoon....
    Ik las positieve geluiden over line 6; is dat echt zo goed?

gefundeerd advies wordt zeer gewaardeerd!

Welke merken/types microfoons gebruiken jullie nu. Bevallen die goed? Of zijn jullie op zoek naar microfoons die wellicht beter bij bepaalde stemtypes passen.
    Gaarne wat aanvullende informatie zodat de mede forummers een beter advies kunnen geven.

Comment

wij gebruiken nu voor de drie dames de EloctroVoice RE410 condensator microfoon en voor de twee heren de ElectroVoice PL80a dynamische microfoon.
      Die bevallen goed, met name de condensators hebben een mooie heldere klank. Ze passen allemaal goed bij onze stemmen.

Verder mixen we het geluid met een Behringer XR16 digitale mixer; die kunnen we zelf vanaf het podium bedienen, maar dat maakt voor de microfoons niets uit natuurlijk.

Comment

Misschien is het handig als je jezelf eerst de vraag stelt waarom je draadloos zou gaan.
        Hoe essentieel is in jullie show het om gebruik te maken van draadloze microfoons ?

Want laat ik maar heel eerlijk zijn de combinatie tussen geen budget en draadloos is geen erg goede combinatie.

Line 6 is een leuk merk en bouwen leuke setjes met een goede geluidskwaliteit maar wat ik een groot nadeel vindt is dat ze in de 2,4 GHz band opereren. Deze band word veelvuldig gebruikt voor en door routers en steeds meer andere toepassingen gebruikt dus de kans op drop outs of dat er geen vrije kanalen beschikbaar zijn vrij groot is. Daarnaast is vaak de storingsvrije gebruiksafstand tussen zender ontvanger vrij kort. Nu is dit soms te verhelpen met het gebruik van antenne distributie met richtantennes (vlaggetjes).

wat misschien toch ook wel handig is dat je toch ook enige kennis hebt voor wat betreft de bediening moet hebben dit omdat je niet zo maar even 5 draadloze setjes naast elkaar gebruikt.

Wat vooral het allerbelangrijkste is ga luisteren en kijken voor wat je prettig vindt klinken en wat je handig lijkt in de bediening.

Ik zelf ben groot fan en gebruiker van Sennheiser maar ik denk dat jullie budget niet toereikend is kijkend naar dat je voor 5 setjes met alles er op en er aan toch al snel tegen de 6000 euro zit.

Mocht je meer willen weten mag je me altijd even een DM sturen.

Comment

Dank voor je reactie.
          Ik zie hier en daar wel groepen die meerdere setjes tegelijk gebruiken en dat is niet allemaal Sennheiser of Shure. We willen graag wat meer bewegingsvrijheid op het podium en met snoer wordt het al snel een spaghetti knoedel.
          Voorlopig nog maar even sparen dan...

Comment

Dat je meerdere setjes naast elkaar kan gebruiken kan prima ook van andere merken. Ik zeg ook niet dat alleen maar Shure en Sennheiser goed zijn maar ik zelf vindt het fijnste en meest betrouwbaarste om mee te werken.

Waar je nog naar zou kunnen kijken is de XSW serie van Sennheiser echter ben je qua losse onderdelen en antenne uitbreidingen erg beperkt.

Comment

Working...
            X