Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground loop/aardlus probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ground loop/aardlus probleem

Hey, ik heb nogal een akelig ground loop/aardlus probleem met mijn systeem.

Momenteel heb ik deze setup:

- Focusrite Scarlet 2i2 Audio interface
    - 2x KRK Rokit 6 Studio monitors
    - Pioneer DDJ-SB2 DJ Controller
    - ART DTI Ground Loop Isolator
    - Desktop PC

De KRK's zijn met 6.3mm jack kabels aangesloten op mijn audio interface en de audio interface is met USB aangesloten op mijn PC. Hier ondervind ik geen problemen mee.

Maar wanneer ik mijn DJ controller doormiddel van tulp kabels aansluit op mijn studio monitors krijg ik een hard brommend geluid door m'n KRK's.

Ik heb geprobeerd duurdere gold plated tulp kabels te gebruiken, dit heeft het probleem niet verholpen.

Ik heb me KRK's op een geaarde compleet lege stekkerdoos aangesloten, en deze vervolgens op een laptop die op een accu draait en nog steeds een brommend geluid, maar wel minder luid.

Vervolgens heb ik een ART DTI Ground Loop Isolator gekocht en helaas nog steeds het zelfde probleem, zowel op m'n laptop als op m'n PC.

Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen met dit probleem? Ik ben echt radeloos en wil ontzettend graag me DJ Controller gebruiken...

KRK zijn geaard. Heb je het ook al zonder aarde geprobeerd. Je hebt toch wel 6,3 mm verbinding met de audio interface losgenomen als de luidsprekers hebt aangesloten op de DDJ-SB.
    Zoniet dan krijg je een aardlus en dus een brom, maar ik ga ervan uit dat niet hebt gedaan.

Er zit in de DDJ-SB2 een eigen audio interface die je rechtstreeks (audio out van de DDJ-SB2) aansluit op je KRK luidsprekers. Ik heb dit ook, maar geen brom. ( ik heb dan zelf een SX)
    Je hoeft niet geaarde verdeel dozen (tegenwoordig heb je niet veel verdeeldozen meer zonder randaarde) te gebruiken daar zowel de KRK als de DDJ geen rand aarde stekker hebben.

Waar gebruik je de focusrite voor?

Comment

Sorry foutje in de tekst de KK heeft wel randaarde.!!!!!!!!!!

Comment

Ik had nog wel de jack kabels in de KRK's zitten. Ik gebruik de audio interface omdat jack kabels gebalanceerd zijn en deze kan ik dan aansluiten op me audio interface. Via RCA naar 3.5mm kabels krijg ik ook brommend geluid.

Ik heb even de audio interface eruit gehaald en alle randapparatuur losgekoppeld van me PC/stekkerblok. Vervolgens heb ik de KRK's met XLR kabels aangesloten op de ground loop isolator. Aan de input kant van de ground loop isolator heb ik XLR naar RCA kabels aangesloten, omdat er alleen een RCA ingang zit op de DJ Controller. In sommige gevallen werkt 1 speaker goed en de andere niet. Soms allebei gebrom. Soms allebei goed.. Het is echt heel willekeurig. Het stekkerblok zelf is geaard. Heb ook geen stekkerblokken liggen zonder aarde. Het gebrom is wel een stuk minder luid, maar nog steeds irritant.

Comment

Je hebt toch ergens een aardlus. Of er moet iets defec zijn.

Sluit de luidsprekers eens rechtstreeks van de RCA out van de DJ Controler aan op de RCA ingang van de KRK's. Of hebben de KRK geen RCA ingang. Dan moet je een verloop maken van XLR gebalanceerd naar RCA ongebalanceerd. Voor een Line signaal is dit over het algemeen geen probleem. Je kan dit soort kabel wel bij Bax kopen.

Gebruik je alleen maar audio interface voor de gebalanceerd jack kabels? In dit geval kun je best ongebalanceerde signaal kabels gebruiken daar er geen grote afstanden worden overbrugd en een line signaal voldoende signaal spanning heeft.

Comment

Ik heb de KRK's rechtstreeks met RCA's aangesloten en ook een keer met de ground loop isolator. Alsnog een brommend geluid. Hetzelfde verhaal met een XLR > RCA kabel. De audio interface gebruik ik omdat ik anders een brommend geluid krijg door me KRK's...

Maar ik heb het probleem op weten te lossen. Ik heb op de output ingang van de audio interface een XLR > RCA kabel aangesloten en deze op me DJ Controller aangesloten. Nu geen gebrom meer. :) Alsnog bedankt voor je hulp!

Comment

Dus toch een aard lus

Comment

Working...
              X