Announcement

Collapse
No announcement yet.

15 inch actieve speakers Pioneer Pro Audio XPRS 15 Vs QSC KW152

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 15 inch actieve speakers Pioneer Pro Audio XPRS 15 Vs QSC KW152

Beste forumleden,

Ik ben een Mobile DJ,

ik ben van plan om 2x15inch actieve fullrange speakers aan te schaffen.
    Ik ben al een tijdje aan het rondkijken en heb diverse speakers al gehoord, en ook gekeken naar diverse merken.
    Mijn Budget ligt boven de 1000 euro per stuk.

mijn keuze is gevallen op de Pioneer Pro Audio XPRS 15 en de QSC KW152.

QSC KW152 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Beide zijn 15inch, zit een 100euro prijsverschil tussen beide (Pioneer Pro Audio XPRS is 100eu duurder).

QSC trekt me aan vanwege het mooie geluid en de 9 jaar garantie ( 3 jaar bij bax, en 6 jaar bij QSC).
    Daarnaast zijn er ook hoezen beschikbaar voor transport etc.

Helaas kan ik bijna geen informatie vinden over de RMS en Peakvermogen van de QSC KW 152, op de website bij bax-shop staat er bij de specificaties dat de HF gebruikt maakt van 500watt, en de LF 500 Watt, Mijn vraag is dit nou RMS vermogen of Peakvermogen ?

Bij de Pioneer Pro Audio XPRS 15 staat het wel weer duidelijk aangegeven namelijk :

RMS: 1200 Watt ( HF 400 watt, en LF 800 watt)
    piek: 2400 Watt

ik kan 1-2-3 niet zo snel universele hoezen vinden voor transport voor de Pioneer Pro Audio XPRS....

Beide speakers hebben zo hun pluspunten en hun minpunten ( op basis van productspecificaties)
    Welke raden jullie mij aan ? de Pioneer Pro Audio XPRS of de QSC KW 152... of raden jullie mij andere merken aan ?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet,

mvg,

sanjay

Neem dan deze ook mee in het onderzoek.

De research-afdeling van Yamaha moet wel erg veel tijd in deze reeks gestoken hebben. Enorme volumes, zware versterkermodules maar een gewicht dat niet eens boven de 30 kilo uitkomt! En dan nog 136dB kunnen produceren!

Comment

Alle qsc k en kw series hebben 1000 watt rms digitale versterkers aan boord , heb zelf de qsc kw153's komt ook prachtig geluid uit alleen zijn wel wat duurder maar misschien toch de moeite waard om eens te bekijken.

Comment

Kijk toch niet eens naar die vermogens..
        Als de fabrikant geen RMS waarde aangeeft in de specs, kan je het geleverde vermogen eerder halveren, dan er van uitgaan dat het bv 1000 Watt RMS is.
        En dit is dus ook het geval bij de qsc.

Comment

OP de achterkant van de qsc speakers en op de doos staat letterlijk dat ze 1000 watt rms zijn

Comment

staat er niet op dat er een class D 1000w versterker insteekt?

want dat zegt ev ook van mijn zlx 12p maar de luidsprekers zelf zijn geen 1000w.

groot verschil ;)

Comment

Ook die module is geen 1000 watt.
              Is allemaal gewoon marketing.

Comment

precies dat dus denk dat het inderdaad marketing is, er staat 1000 wat ( 500 voor de hoog en 500 voor de laag) ik had een site gevonden daar heb ik wel kunnen achterhalen wat de RMS is :

Nominal Output Power 1000 Watt
                Max (RMS) Output Power 2000 Watt

Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.

bij de pioneer speaker staat er duidelijk 1200 aan RMS en 2400 aan Peak.

Comment

thnx die was me niet opgevallen, ziet er ook niet verkeerd uit (specs) deze heeft zelfs 7 jaar garantie....
                  ben alleen niet bekend met yamaha (audio)

Comment

Ook die 400 watt voor het hoog is onzin.

Comment

Working...
                    X