Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis door versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis door versterker?

Hallo,

Ik heb een Skytec SPL500 (zonder Equaliser, maar met radio). Ik weet dat dit niet een van de beste versterkers is, maar heb er verder nooit problemen mee gehad (Heb hem nu ongeveer 2,5 jaar)
    De versterker zit aangesloten op 2x Skytec sl12 (Ook ongeveer 2,5 jaar)
    Nu heb ik sinds kort in 1 keer ruis in de muziek als ik de versterker aan doe, (Ik speel af via de computer)
    Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?:?:

m.v.g
    Stefan

Defect in de versterker bv. condensator.

Comment

En van een ander bron?
      Versterker wel geaard?
      Bekabeling (nog) wel ok?
      ....

Comment

Ik heb hier zelf ook vaker last van, en dit heeft met zowel je versterker als computer te maken.

Ik heb zelf een Harman/Kardon AVR 3500 die ik op 2 Monitor Audio Bronze BX2's aansluit, de Sub uitgang gebruik ik voor een andere budget power mixer / versterker (FAME PM 400)

Het zit (bij mij denk ik) zo.

De computer stuurt via een USB soundcard een signaal naar de Harman Kardon subwoofer, hier zit ruis bij. De Harman kardon onderdrukt de ruis terwijl dit singaal naar de speakers gaan. Jammer genoeg heeft de goedkope Powermixer dit niet, en ruist mijn subwoofer erg hard (maar ja maakt niet uit).

Ik denk dus dat jou goedkope versterker gewoon de ruis vanuit jou computer versterkt.

Want ook als ik direct 2 boxen op de goedkope versterker aansluit, en dan vanuit een extern signaal (vooral tulp naar computer), krijg ik ook altijd ruis. En bij de Harman Kardon niet.

Wat ook kan is dat er iets niet goed geaard is!!

Maar ja, bij mij is het deze theorie. Want de budget sterker heeft wel gewoon een EU stekker en is geaard etc.

Mogelijke oplossing(en):

Ruisfilter / noise gate misschien? (moeten we wel nog even kijken wat BT-Studio er van zegt) Want ja bij mij was het niet zo storend dat ik het zelf gebruikt heb.

Vooral veel dingen uitproberen!!! Een bepaald kabeltje kan het probleem al veroorzaken, een knikje, een kapotte kabel, verkeerd contact etc.

Succes er mee.

Bodhi.J

Comment

Working...
        X