Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ik wil graag covers op youtube maken.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wil graag covers op youtube maken.

Hoi allemaal, ik wil graag covers op youtube maken maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik kom namelijk niet verder dan een microfoon en ik ben er wel achter dat ik iets meer nodig heb. Kan iemand me helpen?

Ik heb een klein budget, ben nog maar 15 dus ik heb nog niet zo veel geld tot mijn beschikking :)

Hallo Marie,
    Naast een microfoon (die op de computer werkt) zal je software nodig hebben hebben om je zang op te kunnen nemen terwijl je muziek afspeelt.
    Gelukkig is hier ook een simpel gratis oplossing voor, Audacity.
    Niet de meest geweldig en uitgebreid software maar wellicht ruim voldoende voor jou wens.
    En een hoofdtelefoon zal natuurlijk ook handig zijn ;).
    Succes en veel plezier alvast.

p.s. Let wel, covers van bestaand nummers maken en op youtube plaatsen mag (zonder toestemming) vaak niet (auteursrecht van origineel nummer).
    Last edited by BT-Studio; Friday-08-07-2016, 21:32.

Comment

Thanks dit is erg handig! Wat voor een soort microfoon raad je me aan? Want ik had op internet een beetje research gedaan en ik had iets gelezen over usb microfoons en interface dingen, maar ik snap niet echt hoe dat allemaal werkt.

Comment

Een goede (gewone) dynamisch microfoon werkt ook prima hoor.
        En vaak minder gedoe dan al die ander oplossingen.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Een goede (gewone) dynamisch microfoon werkt ook prima hoor.
          En vaak minder gedoe dan al die ander oplossingen.
          Aha oke, hoe doe je die dan aan je laptop aansluiten?

Comment

Met de microfoon ingang (als deze er op zit) op je laptop.

Comment

wat zeer goed werkt is een oude usb webcam met ingebouwde microfoon , steek de usb in zorg ervoor dat hij de drivers niet instaleerd , of als je bericht krijgt 'dit apparaat werkt enkel met de juiste drivers" klik dan cancel of annuleren . dan in opname apparaten in windows zul je die microfoon zien en kun je hem instellen als standaard opname apparaat, werkt zeer goed omdat normaal word die bandbreedte van die webcam verdeelt in audio en video , en nu heeft hij alle bandbreedte voor audio alleen , bij mij werkt die zo goed als mijn microfoon van 125 euro.
              off anders de behringer ( PODCASTUDIO USB) pack

Comment

Working...
              X