Announcement

Collapse
No announcement yet.

15 inch sub zelfbouw, ontwerpkeuze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 15 inch sub zelfbouw, ontwerpkeuze

Goedemorgen,

Ik heb veel rondgekeken maar zoek nog wat advies.
    Ik heb nu 4 x-15b subjes van Dap, doen wat ze moeten doen alleen heb ik het idee dat is iets mis of meer meesjouw dan nodig is.
    Ik ben dus op zoek naar 15" subjes die beter hun werk doen dan de dapjes, formaat liefst in de buurt van de huidige maat 60x50x70.
    Als ik prijzen bekijk van de kant en klaar subjes schrik ik nogal, 2000,- voor een sub gaat me net wat te ver, ik vermoed dat ik voor de helft zelf best wat behoorlijks kan bouwen.
    Ik gebruik ze onder DVX D12 toppen van DB Technologies

Zou ik erop vooruitgaan als ik een cubo ontwerp ga bouwen? En welke driver zou dan het beste resultaat brengen?
    Budget heb ik nog niet echt vastgesteld, maar liever een paar tientjes meer voor een degelijk ontwerp.
    Toepassing is disco showtjes, bruiloften, etc. tot +/- 300 gasten, daarboven huur ik altijd in.
    Ik zou in totaal 4 kastjes willen bouwen zodat ik flexibel ben met inzetten, tevens zou ik ze actief willen maken met een versterkermodule (hypex PSC2700 oid).
    Hebben jullie wellicht tips en advies voor me?
    Last edited by Flippie; Wednesday-13-07-2016, 11:41.

Staat genoeg geschreven over verschillende ontwerpen, met ieder zijn voor en nadelen.

Cubo, gaat hard in een bepaald frequentiegebied, maar zeg onder de 50 Hz loopt het al snel af.
    BR subjes zullen dan denk ik het gewenste resultaat geven, neem een flinke 18" driver en ga simuleren met winisd.

Comment

Ookal zie je het niet meteen ook in audio wereld is er eigenlijk verrassend veel verbeterd, veranderd. Steeds meer compacte kasten halen volume's van boven de 132 db per kastje. Ook gaan ze steeds lager. Een 40 a 45 hertz vanaf is voor steeds meer kasten gewoon haalbaar.

Dit word ook nog eens gemiddeld goedkoper aangeboden dan een zeg 5 jaar geleden.

De cubo is daarin naar mijn idee een beetje stil blijven staan en niet meer helemaal van deze tijd. Niet een slecht kastje maar er is wel een hoop meer te krijgen en mogelijk.

Dus kijk eens om je heen, ga eens luisteren. Er is namelijk erg veel te verkrijgen.

Comment

Working...
      X