Ik ben nieuw hier op het forum, en niet professioneel bezig met PA.
Echter had ik graag van de professionals hier aanwezig wat raad gekregen :-)
De zoekfunctie heeft me al wat wijzer gemaakt, maar ik vind geen sluitend antwoord.
Ik beschik over een eenvoudig mengpaneeltje, waarvan ik naar een crossover ga, en dan naar versterker A voor mijn toppen, en versterker B voor mijn subs.
Ik heb al aan het regelen geweest op de crossover om alles mooi te laten klinken, maar ik had nu ook graag alles wat beveiligd tegen overbelasting...
Mijn mengpaneeltje is gewoon met schuifpotentiometers, waarbij ik er één heb per kanaal, en één master.
Deze master kan nogal gauw te ver worden geschoven waardoor de uitgang wordt overstuurd, en de rest van de kring gewoon volgt...
Ik ben dus aan het denken om een Behringer MDX 2600 te kopen.
Echter hoe stel ik deze dan het best in?
Hoe weet ik dat ik de speakers niet aan het overbelasten ben?
Ik let er natuurlijk op dat de versterkers niet in de clip gaan. Maar kunnen de speakers dan nog 'teveel' krijgen zonder dat ze ondertussen hoorbaar vervormen?
De versterkers zijn een dap p-1200 en een dap p-2000.
De topkasten zijn oude kasten van mijn pa (15") en de subs zijn vibe-18's.
Hopelijk krijg ik hier wat wijze raad, en wat begrip voor een 'leek' als ik :-)
Alvast bedankt.
Echter had ik graag van de professionals hier aanwezig wat raad gekregen :-)
De zoekfunctie heeft me al wat wijzer gemaakt, maar ik vind geen sluitend antwoord.
Ik beschik over een eenvoudig mengpaneeltje, waarvan ik naar een crossover ga, en dan naar versterker A voor mijn toppen, en versterker B voor mijn subs.
Ik heb al aan het regelen geweest op de crossover om alles mooi te laten klinken, maar ik had nu ook graag alles wat beveiligd tegen overbelasting...
Mijn mengpaneeltje is gewoon met schuifpotentiometers, waarbij ik er één heb per kanaal, en één master.
Deze master kan nogal gauw te ver worden geschoven waardoor de uitgang wordt overstuurd, en de rest van de kring gewoon volgt...
Ik ben dus aan het denken om een Behringer MDX 2600 te kopen.
Echter hoe stel ik deze dan het best in?
Hoe weet ik dat ik de speakers niet aan het overbelasten ben?
Ik let er natuurlijk op dat de versterkers niet in de clip gaan. Maar kunnen de speakers dan nog 'teveel' krijgen zonder dat ze ondertussen hoorbaar vervormen?
De versterkers zijn een dap p-1200 en een dap p-2000.
De topkasten zijn oude kasten van mijn pa (15") en de subs zijn vibe-18's.
Hopelijk krijg ik hier wat wijze raad, en wat begrip voor een 'leek' als ik :-)
Alvast bedankt.
Comment