Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd voor vervangen topkasten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd voor vervangen topkasten

Beste mensen,
    Willen jullie mij adviseren?
    Al jarenlang maak ik met mijn band tot tevredenheid gebruik van twee hk audio lucas 1000 sets met dus 2 subs van 600 watt RMS en 4 topjes van elk 200 Watt RMS.
    Elke kroeg of gelegenheid kijken we of we alles inzetten, of slechts 2 subs en 2 tops. De complete band speelt over de pa. We redden ons erg goed tot max 200 a 250 man.

Nu vraag ik me wel eens af of het niet eens tijd wordt om op te waarderen. Hierbij gaat het me meer om beter geluid, dan om alleen maar harder
    Is het mogelijk om de subs te blijven gebruiken en iets grotere passieve tops hieraan te hangen? Heeft dat zin?
    Of als alternatief actieve tops te gebruiken (doorgelust via 'through') met een (eventueel interne) crossover?

Of raden jullie dat af en kan ik beter lekker hiermee doorgaan en pas na afschrijving beginnen met iets compleet nieuws.
    Last edited by Killer; Tuesday-06-09-2016, 11:47.

budget

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      budget
      Budget, naar redelijkheid. Je gaat geen topkasten van 1000 euro per stuk plaatsen als de sub dat niet waard is.

Comment

Uiteraard niet, maar een budget is toch wel heel erg handig om te weten...

Comment

Uiteraard niet, maar een budget is toch wel heel erg handig om te weten...
          zeg maximaal 1000 euro (dus zonder het vervangen van de subs)

Comment

Dan zal je denk ik weinig tot geen vooruitgang zien/horen.

Comment

Ok, stel het budget is 2000 euro, wat zou je dan doen?
              actieve tops toevoegen zoals hk audio pro 15a heeft niet veel zin, omdat ik dan een crossover mis
              zijn er goede alternatieven:
              passieve topjes, die ik kan laten aansturen door de subs: met 2x 150 W / 4 ohm, met de vraag of dit dan ook beter gaat klinken dan de huidige 8inch topjes
              actieve tops, die een eigen instelbare cross over hebben, waardoor je ze zelf kan inregelen

Of als alternatief een compleet nieuw systeem:
              ik zou dan denken aan 2x hk audio pro 18a en 2x hk audio pro 12a of 15a

Comment

2x http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...ve-luidspreker
                2x http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...ieve-subwoofer

Ik zou zeggen, ga luisteren bij Bax in Goes.

Succes.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
                  Maar is zo'n Yamaha DXR 10 te gebruiken samen met mijn huidige subs?
                  Natuurlijk is luisteren goed, maar ik zoek gewoon wat slimme tips en ideeen voordat ik ga luisteren.

Comment

Ik betwijfel of je er zo op vooruit gaat..

Wil je betere geluidskwaliteit dan kost dat gewoon ook meer.
                    Voor 1500,- heb je al bv 2 tweedehands nexo ps15 kasten, neem hier de controller bij en wat subjes, en je hebt een goede set.

Comment

Ik betwijfel of je er zo op vooruit gaat..
                      Ga ook maar eens een maal luisteren bij Bax, stefke96

Comment

De yamaha's zullen zeker prima klinken.
                        Echter zitten zij ook gewoon vast aan vanalles en nog wat, dus een wonderkastje zal het echt niet zijn.

Daarom denk ik nog steeds dat je met een dergelijke set er nog steeds niet echt op vooruit gaat.
                        Wel ben je weer een hoop geld kwijt.

Comment

Working...
                        X