Announcement

Collapse
No announcement yet.

boxen / speakerset voor Numark M6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• boxen / speakerset voor Numark M6

Hallo allemaal,

ik heb van mijn broer een setje gekregen, 2 x Numark NDX400 cd players en 1 x Numark M6 mixer.
    setje ziet er nog top uit en volgens hem doet alles het.

Nu ben ik opzoek naar wat boxen of speakers die ik hier op kan aansluiten.
    Ik hoef geen Heineken Music Hallen te voorzien van een dikke sound, wil gewoon op mijn kamer beginnen met wat plaatjes draaien/mixen.

lees op internet ontzettend veel over XLR en RCA aansluitingen, maar weet niet waar ik goed aan doe.

de M6 mixer heeft Balanced Output (XLR) uitgangen en de RCA outputs (Master, Booth en Record)

-kan ik hier speakers/boxen op aansluiten zonder versterker?
    -moet ik dan de XLR of RCA output gebruiken?
    -wat zijn een beetje betaalbare speakers voor op je kamer, laten we zeggen max 100 euro.

hoor het graag en alvast ontzettend bedankt

groetjes
    Alan

Originally posted by alan View Post
    -kan ik hier speakers/boxen op aansluiten zonder versterker?
    Neen, die uitgangen zijn niet versterkt. Je zult daar dus een versterker met passieve luidsprekers moeten aansluiten, of twee actieve luidsprekers (luidsprekers met de versterker er in gebouwd)

-moet ik dan de XLR of RCA output gebruiken?
    XLR is een balanced output, en RCA een unbalanced. Als je afstanden van 10 meter of meer wilt overbruggen tussen de M6 en je luidsprekers/versterkers, dan adviseer ik XLR, maar voor jouw kamertje zal dat niet van toepassing zijn, denk ik.

-wat zijn een beetje betaalbare speakers voor op je kamer, laten we zeggen max 100 euro.
    Kijk anders hier eens...

Peter

Comment

Helemaal met Peter eens.
      Of zoek het hier.

Comment

Nog een opmerking over XLR: het kan geen kwaad om die kabels te gebruiken, ook niet voor kortere afstanden, maar wellicht is het overkill.

Maar het oogt wel stoer ;)

Peter

Comment

super bedankt voor de info, even voor de zekerheid

bijvoorbeeld, deze set van 2 actieve studiomonitoren zou voldoende moeten zijn?

kan er helaas niet al te veel geld aan uitgeven, en wil toch een beginnetje maken.

Cerwin Vega XD3 koop je bij Bax-shop met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

alvast bedankt

Alan

Comment

of misschien deze?

Behringer MS16 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

alvast super bedankt

alan

Comment

Beide zullen werken.
              Vergeet niet om eventueel nodige bekabeling mee te bestellen...

Comment

Working...
              X