Hallo allemaal,
ik heb van mijn broer een setje gekregen, 2 x Numark NDX400 cd players en 1 x Numark M6 mixer.
setje ziet er nog top uit en volgens hem doet alles het.
Nu ben ik opzoek naar wat boxen of speakers die ik hier op kan aansluiten.
Ik hoef geen Heineken Music Hallen te voorzien van een dikke sound, wil gewoon op mijn kamer beginnen met wat plaatjes draaien/mixen.
lees op internet ontzettend veel over XLR en RCA aansluitingen, maar weet niet waar ik goed aan doe.
de M6 mixer heeft Balanced Output (XLR) uitgangen en de RCA outputs (Master, Booth en Record)
-kan ik hier speakers/boxen op aansluiten zonder versterker?
-moet ik dan de XLR of RCA output gebruiken?
-wat zijn een beetje betaalbare speakers voor op je kamer, laten we zeggen max 100 euro.
hoor het graag en alvast ontzettend bedankt
groetjes
Alan
ik heb van mijn broer een setje gekregen, 2 x Numark NDX400 cd players en 1 x Numark M6 mixer.
setje ziet er nog top uit en volgens hem doet alles het.
Nu ben ik opzoek naar wat boxen of speakers die ik hier op kan aansluiten.
Ik hoef geen Heineken Music Hallen te voorzien van een dikke sound, wil gewoon op mijn kamer beginnen met wat plaatjes draaien/mixen.
lees op internet ontzettend veel over XLR en RCA aansluitingen, maar weet niet waar ik goed aan doe.
de M6 mixer heeft Balanced Output (XLR) uitgangen en de RCA outputs (Master, Booth en Record)
-kan ik hier speakers/boxen op aansluiten zonder versterker?
-moet ik dan de XLR of RCA output gebruiken?
-wat zijn een beetje betaalbare speakers voor op je kamer, laten we zeggen max 100 euro.
hoor het graag en alvast ontzettend bedankt
groetjes
Alan
Comment