Announcement

Collapse
No announcement yet.

x0xbox aansluiten op laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• x0xbox aansluiten op laptop

Hallo iedereen,

Ik heb overlaatst een x0xbox (Mode Machines x0xb0x MK3 Socksbox V3) aangeschaft omdat ik graag acid zou gaan maken op mijn laptop met Ableton.
    Ik heb er ook een Mode Machines AT2 distortion v1 en AT2 overdrive v1 bij gekocht.
    Nu vraag ik mij af welke kabels ik precies nodig heb om die x0xbox op mijn laptop in Ableton te laten werken en welke kabels ik nodig heb om die distortion en overdrive op mijn x0xbox te laten werken.
    Waarschijnlijk een heel noobie vraag maar dit is allemaal vrij nieuw voor mij, bedankt! :D

Heb je een externe geluidskaart? en zo ja, heeft deze midi in/uit?

Je wil een mini uit signaal van je laptop/ableton naar je xoxbox (eventueel ook nog andersom). Dit kan via een losse usb-midi interface of vanaf de midi uit van je geluidskaart (als je die dus hebt) met een normale midi kabel.
    Verder wil je het "mix out" signaal van je xoxbox naar een audio input van je laptop. Zonder externe geluidskaart zou je de mic-input van je laptop kunnen gebruiken met een jack-mini jack kabel. Bij een externe geluidskaart heb je een jack-jack nodig of in sommige gevallen een jack-rca.
    Je effect pedalen komen tussen je xoxbox en je laptop input:

xoxbox mix out -> jack-jack kabel -> overdrive in
    overdrive out -> jack-jack kabel -> distortion in
    distortion out -> jack- (mini jack/jack of rca)
    Last edited by Yence505; Saturday-01-10-2016, 19:56.

Comment

Originally posted by Yence505 View Post

Nee ik heb geen externe geluidskaart.

Comment

Heeft je laptop wel een mic-input?

Comment

Je wil een mini uit signaal van je laptop/ableton naar je xoxbox (eventueel ook nog andersom). Dit kan via een losse usb-midi interface of vanaf de midi uit van je geluidskaart (als je die dus hebt) met een normale midi kabel.
          Verder wil je het "mix out" signaal van je xoxbox naar een audio input van je laptop. Zonder externe geluidskaart zou je de mic-input van je laptop kunnen gebruiken met een jack-mini jack kabel. Bij een externe geluidskaart heb je een jack-jack nodig of in sommige gevallen een jack-rca.
          Je effect pedalen komen tussen je xoxbox en je laptop input:

xoxbox mix out -> jack-jack kabel -> overdrive in
          overdrive out -> jack-jack kabel -> distortion in
          distortion out -> jack- (mini jack/jack of rca)
          Ah oke ik denk dat ik ongeveer weet wat mij te doen staat nu.
          Heel erg bedankt voor je hulp Yence, dat word geapprecieerd :D

Comment

Geen probleem, als je er niet uit komt hoor ik het graag, succes!

Comment

Ja een mic-input in aanwezig.

Comment

ok dan heb je in feite deze spullen (of vergelijkebare) nodig:

usb midi interface:
                Deze Alesis USB-MIDI link interface is de \'missing link\' tussen uw computer en MIDI instrument.

2 van deze kabels:
                Devine JACM/1.5 signaalkabel koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

en 1 van deze:

Comment

Geen probleem, als je er niet uit komt hoor ik het graag, succes!

Hey Yence ik heb toch nog een vraagje,
                  Zou ik deze kabel: http://www.bax-shop.nl/beltpack-kabe...productreviews
                  kunnen vervangen door deze kabel? http://www.bax-shop.nl/jack-jack/sta...#specificaties

Comment

Ik wil de pret niet drukken maar vergeet niet dat:
                    1. De output mono is.
                    2. Een computer microfoon ingang niet de meest geweldig (kwalitatief) ingang is.
                    Grappig trouwens dat dit soort spul weer helemaal populair wordt.
                    Was juist net blij dat ik er vanaf was… ;)

Comment

Originally posted by Stinkyferret View Post
                      Hey Yence ik heb toch nog een vraagje,
                      Zou ik deze kabel: http://www.bax-shop.nl/beltpack-kabe...productreviews
                      kunnen vervangen door deze kabel? http://www.bax-shop.nl/jack-jack/sta...#specificaties
                      Die 2de kabel is stereo. De output van xoxbox is zoals BT al aangaf mono. Een mic input is idd niet ideaal.

Het ligt een beetje aan wat je te besteden hebt, maar het aanschaffen van een (kleine/simpele) externe geluidskaart (eventueel met midi in/uit) is wel de betere optie. Ze zijn op zich niet zo duur meer tegenwoordig, zoals de Behringer UMC serie of deze bv.:
                      Steinberg UR22mkII koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Dan heb je je usb-midi interface niet meer nodig, maar wel 2 midi kabels. De jack-mini jack kabel wordt dan een normale jack-jack kabel.

Comment

Working...
                      X