Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorversterker USB microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorversterker USB microfoon

Beste mensen,

Kort vraagje. Ik heb al een tijdje een Behringer C1U microfoon liggen maar eigenlijk nooit wat mee gedaan.
    Om precies te zijn: http://www.bax-shop.nl/usb-microfoon...satormicrofoon

Toen ik hem gisteren probeerde aan te sluiten hoorde ik het geluid bijna niet, toen kwam ik er achter dat ik er een voorversterker voor nodig heb na
    de beschrijving op bax-shop gelezen te hebben. Welke moet ik dan hebben? Het internet staat vol met 'goed' advies maar veel daarvan is vrij onbetrouwbaar, het is tenslotte 'het internet'.

Hartelijk dank!

Er staat:
    "Het probleem is alleen, dat conventionele condensatormicrofoons niet gemaakt zijn voor gebruik met een computer - u heeft een microfoonvoorversterker en een analoge USB interface nodig."
    Met ander woorden: normaal conventionele condensatormicrofoons hebben dit nodig maar met deze geweldige USB microfoon heeft u dat allemaal niet nodig.
    Een USB microfoon heeft namelijk een ingebouwd voorversterker en AD converter (hoe geweldig deze zijn is een ander vraag).
    Een goede (USB) voeding is ook belangrijk.
    Je kunt het signaal van een USB microfoon wel vervolgens digitaal boosten maar de ruis zal je dan ook lekker 'mee boosten'....
    Last edited by BT-Studio; Thursday-06-10-2016, 15:13.

Comment

Working...
    X