Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe setup met platenspeler, mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe setup met platenspeler, mixer

Goedendag,

Een tijd terug heb ik een volledige dj-set gekocht, met twee platenspelers (een heeft inmiddels helemaal de geest gegeven) , mengpaneel, versterker en een aantal speakers. Nu heeft de set nooit helemaal lekker gewerkt, en ben ik een beetje een leek. Omdat ik vinyl sparen en muziek toch erg leuk en belangrijk vind, wil ik nu een nieuwe setup maken. Ik loop echter tegen veel dingen aan.

Nu werkt de versteker niet helemaal naar behoren, het signaal van links wordt niet goed doorgegeven, waardoor ik alleen geluid op rechts heb. Omdat ik uiteraard te maken heb met een budget, wil ik de hele setup in stapjes vernieuwen.

Nu dacht ik eerst aan een nieuwe versterker. Echter, mijn volgende gedachte was om direct een paar goede, actieve studio monitoren aan te schaffen. Volgens mij scheelt dat uiteindelijk geld, ruimte (belangrijk in mijn mini-woning) en is het ook nog gemakkelijker.

Echter, ik heb een aantal twijfels over of deze setup mogelijk is. Wat ik nu in gedachte heb is het volgende

Reloop 3000 mk3 --> Behringer VMX 200 --> studio monitoren

Maar ik heb een beetje twijfels of dit mogelijk is. Is het signaal uit de draaitafels in dit geval gewoon sterk genoeg om door het mengpaneel zuiver op de speakers te klinken? Of moet hier nog iets tussen?

En hebben jullie wellicht nog tips met ervaringen voor welke speakers ik zal nemen (of nog belangrijker: welke juist niet?)

Alvast erg bedankt en excuses voor mijn wellicht domme vraag of ontbrekende info. Laat het me weten dan geef ik de info! :)

Groet,

normaal als je de plaatendraaiers goed op het mengpaneel hebt aangesloten en de versterker goed op het mengpaneel hangt, en dan de kuidsprekers ook goed aangesloten zijn op de versterker, dan zou er normaal geen probleem mogen zijn met het geluid.

Over welke platen draaiers, mengpaneel en versterker heb je het hier?

Comment

Working...
    X